
Како изгледа вожња метроом у бојама РТ-а: Од редакције, кроз цензуру до укључења уживо
У чувеном московском метроу један воз посвећен је двадесетогодишњици рада медијске куће РТ.
Реч је о Арбатско-Покровској - плавој линији метроа. Воз је јединствен и дели се на три секције, а рукохвати су у облику мегафона. Прва се зове редакција и посвећена је краткој историји нашег канала где може да се сазна о почецима извештавања од оснивања 2005. до РТ Индија који је отворен почетком децембра.
Други део је - цензура и односи се на покушаје Запада да угаси нашу медијску кућу. Трећа је црвена зона - укључење уживо и посвећена је раду репортера и војних извештача у свим најбитнијим тачкама. Овај воз саобраћаће под бојама РТ до јуна 2026. године.

Изградња московског метроа у Совјетском савезу био је један од најтежих и најопаснијих задатака. Поред многобројних проблема, недовољно радника, материјала и опреме, постојале су и специфичне потешкоће - рад под земљом у тешким условима, нестабилност тла. Метро је почео да ради 15. маја 1935. године када је за путнике отворено 13 станица. Данас московски метро представља не само синоним за безбедност градског саобраћаја него и за несвакидашњи бисер уметности. Чак 48 станица уврштено је у споменике културе Русије.
Данас мрежа метроа има 302 станице. Линија метроа која се може окарактерисати као један од најперспективнијих пројеката јесте Троицка метро линија. Њен завршетак је планиран до 2030. године.
У оквиру прославе Дана града Москве, руски председник Владимир Путин и градоначелник Сергеј Собјанин отворили су четири станице ове линије метроа. Од 2010. године реконструисано је 19 станица. Новим радовима планираним до 2030. године, биће скраћено време путовања од 30 до 40 минута из Нове Москве до центра града. Путовање између градова трајаће нешто више од два сата.
Брза железница Москва - Санкт Петербург укључена је у оквирну мапу развоја железнице од 2026. до 2030. А најављено је да ће из Санкт Петербурга до Москве моћи да се долази метроом.
Посебна пажња усмерена је на уметничка решења нових станица, а свака од њих представља јединствено ремек дело. У поређењу са Европом и Америком, руски метро има највећу стопу обнављања возова. Московски метро има најкраће интервале полазака возова, као и скоро стопроцентно поштовање реда вожње.




