"Бакарди" се обогатио због извоза пића у Русију, док су други напустили тржиште
Комапнија "Бакарди" објавила је још 2022. да паузира извоз пића у Русију, али је од тада у земљу послала производе у милионској вредности и рекламира ново запошљавање.
Наставак извоза брендова као што су вотка "Греј гус", вермут "Мартини" и истоимени рум "Бакарди" помогао је овој породичној компанији да забележи раст у продаји и профит у Русији у исто време када су многи од највећих светских брендова пића скупо платили повлачење са руског тржишта, пише "Волстрит џорнал".
"Бакарди" је након почетка сукоба у Украјини издао саопштење у којем се наводи да паузира извоз у Русију као и улагање и оглашавање на тржишту. То обавештење је стајало на сајту током већег дела прошле године, али је потом уклоњено.
"Одлазак неколико водећих међународних компанија, власника брендова са тржишта алкохола смањило је конкуренцију и створило прилику за остале, као и за локалне компаније", рекао је аналитичар из ИВСР-а Иван Коларов.
Огранак компаније за руско тржиште пријавио је пораст годишњег прихода од 8,5 одсто, односно од 30 милијарди рубаља за 2022. годину, подаци су руске федералне пореске агенције.
"Бакарди" није једина компанија која је одлучила да остане на руском тржишту. Раније овог месеца компанија за производњу чајева и кафе "ЈДЕ Пeтс" је такође одлучила да остане у Русији, наводећи да се придржава санкција, јер су њени производи неопходни.
Други произвођачи алкохола који су напустили Русију или обуставили свој рад претрпели су велики финансијски ударац. Компанија "Диагео" која производи вотку "Смирноф" и шкотски виски "Џони вокер", напустила је Русију крајем прошле године.
У пословању је забележила губитак од 122 милиона рубаља у 2022. години у поређењу са нето добити од 325 милиона рубаља у 2021. години, показују подаци руске федералне агенције.
И други власници компанија се боре са губицима. "Бадвајзер" преговара о продаји свог удела у руском заједничком предузећу за производњу и продају пива. "Хајнекен" је у марту саопштио да чини све што може да би пронашао новог власника за руско тржиште.
Упркос одласку са тржишта, многи западни брендови пића су и даље доступни у земљи, јер је увоз преко трећих земаља дозвољен.