Велики скок продаје аутомобила у Русији: Кинески модели ускочили уместо "западњака"
У 2023. години у Русији је продато више од 1,3 милиона моторних возила, што је пораст од 60 одсто у односу на претходну годину, саопштило је Министарство индустрије и трговине.
Према објављеним подацима, продаја путничких и комерцијалних возила износила је 1,056 милиона (+62%), односно 104,958 јединица (+35%). Број камиона и аутобуса продатих у Русији током године износио је 140.204 (+74%), односно 17.792.
Поређења ради, Асоцијација европских предузећа (АЕБ) известила је прошле године да је продаја нових путничких и лаких комерцијалних аутомобила у Русији износила 687.370 у 2022, што је велики пад од 58,8 одсто у поређењу са 2021, када је купљено скоро 1,7 милиона возила.
Пад је приписан несташици возила на домаћем тржишту након што су амерички, европски, јапански и јужнокорејски произвођачи аутомобила или напустили Русију, или су обуставили испоруке аутомобила и компоненти, зауставивши локалну производњу на неодређено време због западних санкција.
Иако руски и кинески произвођачи аутомобила нису одмах успели да задовоље потражњу, а многе купце су обесхрабривале и високе цене возила, Кинези су започели експанзију у Русији. Премда руска ауто-индустрија и даље покрива већину локалног тржишта, кинески брендови су забележили импресиван раст продаје.
"Лада гранта" руске производње остала је најпопуларнији модел у земљи, са 191.074 продатих аутомобила у 2023, а прати је "хавал џолион" кинеске производње, са 48.980 продатих возила. У првих пет најпродаванијих аутомобила налазе се и "лада нива" (46.859), "лада веста" (41.296) и "чери тиго" (40.992).