"Лада" представила нове моделе: Ево како изгледају и шта могу "искра" и "нива травел"
На Међународном економском форуму у Санкт Петербургу, "Лада" је представила два нова модела, "искру" и "ниву травел" на електрични погон.
"Искра" је "седан" који припада сегменту Б, јер Руси, као и сви Словени, цене елеганцију такве форме.
Градски теренци су велики, масивни, високи и широки, али нису префињени.
Изглед је сличан вести и припада већ познатом икс-дизајну, са испупченим и удубљеним крилима, вратима и хаубом, као да је материјал била свила за балску хаљину, а не челик.
"Искра" делује смирено и отмено, за разлику од западних возила, која су углавном обликована да изгледају агресивно и застрашујуће. Дужина је 4,396 м, али "искра" је дужа за три центиметра од "Бе-ем-веове" серије 1, ширина износи 1,848 м, висина 1,501 м, а међуосовинско растојање је 2,649 м. По димензијама, уклапа се у сегмент изнад.
Председник компаније, Максим Соколов, објавио је ценовни опсег од милион до 1,2 милиона рубаља, односно од 10.000 до 12.000 евра, у зависности од снаге покретача и нивоа опреме.
Техничка решења су у Б сегменту дефинисана још пре пола века и нико не одступа. Унапређени су материјали, поиграју се конструктори са угловима точкова, али огибљење је теоријски увек исто, напред је "Мекферсонов" систем, позади је торзиона осовина.
Наравно, није одступљено од наведеног ни у случају "ладе искре", као ни код "реноа клио/меган", "пежоа 208/308/408", "фолксваген пола/голфа 1.5", "опел корсе/астре", па чак и "мерцедеса а180д", који кошта 40.000 евра.
Притом, немачки премијум хечбек, омиљен међу надменима, нема код задње осовине ни стабилизатор, елемент огибљења, који би требало да смањује нагињања и љуљана у кривинама. Зато што је изостављен стабилизатор, "Мерцедес" је повећао зараду за 357 евра по сваком продатом примерку модела "а180д".
У понуди су две верзије, покретача са четири цилиндра, радне запремине од 1596 центиметара кубних.
У најјефтинијем моделу, максимуми излазних вредности су 90 кс и 143 нм, а мењач је мануелни са пет степени преноса. Јачи модел, има 106 кс и 148 нм, а купци могу да бирају између шестостепеног мануелног и безстепеног мењача. Код другонаведеног, промене степена преноса се одвијају аутоматски. Погон је увек предњи.
"Искра" је петосед и има довољно места за родитеље и троје деце, без обзира на узраст. Обртомер и брзиномер су аналогни, а централно постављени екран је осетљив на додир и служи за контролу рада информативно-забавних система.
Серијски су уграђени клима-уређај, аудио-систем, четири ваздушна јастука и електронски безбедносни системи.
"Нива травел" са електричним погоном има акумулаторе који садрже 34 киловатчаса, односно 122,4 мегаџула енергије, а један електромотор постављен напред развија у стандардном модусу 60 киловата или 81,5 кс, док максимум може да буде и 120 киловата односно 163 кс, ако је то потребно. Задржан је погон на четири точка са централним диференцијалом и редуктором, који могу да се укључе притиском на дугмад, постављеним на централној конзоли.
Преко ротирајућег дугмета, издају се команде једностепеном аутоматском мењачу, а бира се између празног хода, паркирања, вожње уназад и драјва, то јест вожње унапред.
Према фабричким подацима, "лада нива травел" на електрични погон убрзава од 0-100 км/ч за 9,6 секунди и има максималну брзину од 150 км/ч. Обећани домет је 175 км, а то би требало да буде довољно за одлазак до оближње шуме, јер "нива" је прави теренац, способан да савлада, снег, блато, колотраге и песак.
И то је доказано на упоредним тестовима и западних новинара. Потврдили су да "нива" има боље теренске карактеристике него амерички "хамер".
Унутрашњост је атрактивна, квалитетна, прецизно урађена, са видљивом бригом за детаље. Седишта су обложена кожом, централни екран је осетљив на додир, а стандард су клима уређај и аудио-систем.
Све компоненте за возила су осмишљене и произведене у Русији. "Лада" бележи рекорде у продаји и ове година пласираће више од 500.000 возила. А још већем тржишном успеху, постављена је непринципијелна баријера.
У време кризе у Чехословачкој 1968. године, коју као и Хрватско пролеће, сматрају претходницом обојених револуција, тадашњи власник "Фијата", Ђани Ањели, рекао је својим сарадницима да му спакују по једно тегет и тамносиво одело, јер путује у Москву да разговара са озбиљним људима. Он има 300.000 радника и мора да брине о њима и не занимају га ни било чије политичке игре. Ањелија су примили Суслов и Брежњев и склопљено је више уговора на обострану корист – и "Фијата" и "Ладе".
Европска унија вуче неке необичне потезе, па укида производњу возила из сегмента Б, што је већ учињено са "пунтом" и "фијестом". Не тако давно, "Пежо" је са моделом "206 седан", који је склапан у Ирану, остваривао продајне успехе у многим државама. Нова "лада искра" је већа, снажнија и модернија од "пежоа 206 седан" и могла би да обрадује много породица широм света, јер релативно није скупа, а има све што је потребно за свакодневни превоз најмилијих.