Србија и Балкан

Скопље: За длаку избегнут судар авиона

На само 30 секунди пре него што су се два авиона раздвојила, били су на истој висини од 36.000 стопа
Скопље: За длаку избегнут судар авионаGetty © Furkan Abdula/Anadolu Agency

Агенција за цивилно ваздухопловство (ЦАА) потврдила је да поступа по наводима да су се два авиона замало сударила на небу изнад Скопља 7. септембра ове године.

Како објашњавају, ваздухопловне власти морају да поступе по таквим наводима, а према процедури, прво се обавештава М-НАВ, који је задужен за контролу летења, а затим ће бити испитано да ли се ради о озбиљном инциденту.

"Ако је у питању, не дај Боже, озбиљан инцидент, укључује се и Комисија за истраживање ваздушних несрећа и озбиљних инцидената", пише скопски портал СДК.

Македонска агенција за контролу лета (М-НАВ) није била доступна за коментар да ли је покренута истрага о инциденту, да ли су и које мере предузете.

Према сајту за праћење летова Флајтрадар24, авиони компанија "Туркиш аерлајнз" и "Санекпреса" замало су се сударили на небу изнад Међународног аеродрома Скопље 7. септембра у 18.32.

Реч је о авиону турске авиокомпаније на лету ТК1358 од Мадрида до Истанбула и авиону "Санекспреса", који је летео са турског приморског аеродрома Даламан до Лондона – Гетвик.

Према порталу Флајтрадар24, 30 секунди пре него што су се два авиона раздвојила, били су на истој висини од 36.000 стопа. Непосредно пре него што су се раздвојили, један се попео на 36.325 стопа, а други се спустио на 35.475 стопа. Према правилима ваздушног саобраћаја, требало би да постоји 2.000 стопа вертикалног размака између авиона.

Нејасно је зашто су два авиона била на истој висини у исто време, односно да ли је у питању инструкција контроле летења или грешка пилота, пише портал.

Флајтрадар 24 је глобална мрежа за праћење летова која пружа информације у реалном времену о хиљадама авиона широм света.

image