Србија и Балкан

Ђукић Дејановић: Нема финансија за изједначавање почетних плата са републичким просеком

Она је истакла да је у дијалогу који заједно води са премијером Милошем Вучевићем и представницима репрезентативних синдиката, понуђено повећање плате за просветаре од 12 одсто
Ђукић Дејановић: Нема финансија за изједначавање почетних плата са републичким просеком© TANJUG/ STRAHINJA AĆIMOVIC

Министарка просвете Славица Ђукић Дејановић рекла је да ће се током 2025. године интензивно радити на томе да се изједначе почетне плата запослених у систему образовања са просечним платама у осталим секторима.

Међутим, због финансија којима располажу, тако нешто сада није могуће.

Она је истакла да је у дијалогу који заједно води са премијером Милошем Вучевићем и представницима репрезентативних синдиката, понуђено повећање плате за просветаре од 12 одсто.

Подвукла је да би повећање уследило од јануара наредне године.

Упитана о списковима које су директори школа морали да направе и на којим би се нашли наставници који су протестовали, Славица Ђукић Дејановић је рекла да је Закон о штрајку јасно дефинисан и да су обавезе директора да евидентирају ако неко не дође на посао.

Репрезентативни синдикати просвете најавили су у уторак да ће заједно са предшколским колективом, ступити у једнодневни штрајк 2. октобра, за када су у подне најавили и протестни скуп испред Скупштине Србије и шетњу до Владе Србије.

Ђукић Дејановић је учествовала и на представљању Националне читанке за ученике првог и другог разреда основних школа.

"Национална читанка није збир текстова у којој ученици треба да науче дефиниције, већ обавезно наставно средство намењено развијању свести, неговању традиције и културе српског народа, као и националних мањина који живе у Србији", рекла је ресорна министарка.

Ђукић Дејановић је најавила да ће у наредним данима читанка бити дистрибуирана у свим школама, а ученици ће је добити бесплатно.

Истакла је да је иницијатива за њену израду потекла од председника Србије Александра Вучића, како би се ученици упознали са традиционалним вредностима, културом, наслеђем и да би имали више сазнања о својој земљи.

image