Србија и Балкан

Ђачке екскурзије и агенцијски пропусти: Када родитељи имају право на умањење цене аранжмана?

Ђаци Шесте београдске гимназије пошли су на екскурзију, али један од возача аутобуса није прошао алко-тест
Ђачке екскурзије и агенцијски пропусти: Када родитељи имају право на умањење цене аранжмана?Getty © Royalty-free

Родитељи имају право на умањење цене ђачких екскурзија уколико агенције које их организују не испуне услове које су понудиле, каже за РТС Александар Сеничић, директор Националне асоцијације туристичких агенција ЈУТА. 

Сеничић саветује родитеље када имају право на умањење цене, али не изискује свака поврат новца.

Ђаци Шесте београдске гимназије пошли су на екскурзију, али један од возача аутобуса није прошао алко-тест.

Другом аутобусу, од укупно три, испразнио се акумулатор у Булевару краља Александра. Пошто су успели да га покрену преко каблова, наставили су пут.

Међутим, није ту био крај непријатностима. После пређених стотинак километара, возач коме је саобраћајна полиција забранила да вози, поново је сео за волан.

Сеничић подсећа да је одлука о избору туристичких агенција на родитељима и да из организације екскурзија морају да искључе оне којима нису задовољни.

Он наглашава да у случају да туристичке агенције – организатори путовања – не испуне услове које су понудиле, као и њихови подизвођачу (возачи аутобуса, односно фирме које изнајмљују аутобусе, водичи, хотелијери), за које је агенција такође одговорна јер их је ангажовала, родитељи ђака могу да се обрате Министарству просвете, односно просветној инспекцији која треба да провери како је уопште дошло до реализације такве екскурзије. Такође, могу да контактирају и ЈУТА, а имају и могућност да се обрате и туристичкој инспекцији која је надлежна за рад агенција.

"У сваком случају, они имају право да поднесу захтев, да се жале. Могу да се жале и на сам квалитет аутобуса и саме вожње. То нису велики повраћаји и не утичу у великој мери на саму цену аранжмана", објашњава директор ЈУТА.

Каже да родитељи могу да се упусте у процедуру подношења жалбе и да она не би требала да буде дуга.

"У року од 15 дана од завршетка путовања, они треба да поднесу жалбу пре свега туристичкој агенцији која је извођач, а онда, уколико нису задовољни, и туристичкој инспекцији. Могу да се обрате и нама, уколико је (агенција) наша чланице. И тај процес траје још 15 дана. Дакле, у месец дана или мало више треба да се заврши комплетан поступак", појашњава Сеничић.

image