Српске стратешке друштвене игре: "Марш на Дрину" се увелико игра, ускоро и "Први српски устанак"
"Марш на Дрину" је стратешка ратна друштвена игра смештена у период Првог светског рата на Балканском полуострву која вам омогућава да на забаван начин научите славну српску историју и опробате се у стратегијском размишљању као један од војсковођа, каже за РТ Балкан аутор игре Вукашин Нишавић.
"Лето 1914. године. Свет је спреман за рат. Централне силе очекују општи сукоб са силама Антанте. План Аустроугарске и Немачке је да, пре него што одмере снаге са Русијом, Француском и Великом Британијом, елиминишу претњу која долази са Балкана – Краљевину Србију. Да ли ће успети, зависи од тебе. Судбина Србије, па самим тим и света, налази се у твојим рукама...", пише у опису друштвене игре "Марш на Дрину".
"Игру смо почели да правимо 2013. године, пред стогодишњицу Првог светског рата, пошто није постојала ниједна игра која би говорила о томе, брат Јанко, неколико пријатеља и ја смо решили да ми то направимо. Мислили смо да је 2014. година одлична да се то промовише", каже аутор игре за РТ Балкан.
Комплет за игру се састоји од табле за играње, коцкица, војничких фигура и картица са описима догађаја. Играчи добијају улоге војсковођа и воде борбе на терену, покушавајући да заузму противничке позиције и освоје територију. Међутим, нису сви потези једнаки - играчи ће морати да размишљају о тактици и стратегији да би победили.
У игри се појављују и посебни догађаји који се везују за историјске чињенице из Првог светског рата. Играчи ће морати да се боре са непријатељем, како би ослободили градове и села.
Како би игра била што реалистичнија, играчи морају да употребе различите тактике и стратегије, а сви потези у игри су важни, јер одлуке играча утичу на исход борбе.
Нишавић додаје и да је у припреми још једна слична игра- "Први српски устанак", која ће бити конципирана слично као и "Марш на Дрину".
"Игру 'Први српски устанак' играју два играча, један играч води Турску, а други Србију. Наслања се на систем из игре 'Марш на Дрину', али са доста новина", наводи аутор.
Откада је "Лагуна" преузела продају, креатор игре каже да је продаја порасла и да су људи веома заинтересовани.
Нишавић са својим тимом, такође, има још три стратегијске игре за инострано тржиште.
Оне су, каже, доста захтевније, "јер странци траже компликованије".
Поред игре "Марш на Дрину", на домаћим сајтовима могу се наћи и друге стратегијске друштвене игре које су конципиране на српској историји.
У питању су игре: "Краљеви Србије - друштвена игра са картама", затим "Стратешка игра Ђенерал Дража" као и "Војводина – друштвена игра са картама".
Како потражња диктира и понуду, изгледа да је све више људи заинтересовано да се кроз забавне активности едукује или деци представи историју кроз игру.