Србија и Балкан

ПИСА тестирање показало да је неопходна измена образовних стандарда у Србији

Потребни су нови програми на основу којих ћемо учити наставнике како другачије да раде са децом, не да би та деца у следећим циклусима била боља, већ способнија за живот и конкурентнија на светском тржишту рада, рекао је директор Завода за вредновање квалитета образовања и васпитања Бранислав Ранђеловић
ПИСА тестирање показало да је неопходна измена образовних стандарда у Србији© FOTO TANJUG/ MILOŠ D. ŽIVOJINOVIĆ

Директор Завода за вредновање квалитета образовања и васпитања Бранислав Ранђеловић изјавио је да су подаци ПИСА теста за 2022. годину, који су представљени 5. децембра, показали да је неопходна значајна измена образовних стандарда у Србији.

"Оно што се одмах види као обавезан корак, што смо приметили и након претходног ПИСА тестирања, је значајна измена наших образовних стандарда на основу којих ће се после тога радити нови програми за обуку наставника за другачији рад са децом. Не да би та деца у следећим циклусима била боља, већ способнија за живот и конкурентнија са својим вршњацима на светском тржишту радне снаге", рекао је он за Танјуг.

Како је навео, ПИСА тестирање је међународна студија у којој учествује више од 80 образовних система, у којој се тестирају 15-годишњаци, и који показује функционално познавање и примену знања из математичке, језичке и научне писмености.

"Ово је шести пут да Србија учествује у овом тестирању, и сада је учествовало око 6.500 ђака из више од 180 школа, а начин избора је дефинисан прописима ОЕЦД. На једнак начин се бирају школе и ђаци у свим образовним системима који учествују", објаснио је Ранђеловић.

Према његовим речима, резултати последњег ПИСА тестирања су очекивани, ђаци из Србије су мало боље пласирани на ранг листи него након ПИСА тестирања 2018. године, али је, напомиње он, то релативан утисак због тога што је велики број земаља значајно пао.

"Чак и најбогатије земље које су у ОЕЦД-у, чији системи имају највише средстава, значајно су пале, негде за по петнаестак индексних поена, вероватно као последица пандемије која је владала свуда и која је очигледно њихове образовне системе значајније декласирала", оценио је он.

Ранђеловић каже да најбоље резултате у више истраживања имају Сингапур, Јапан и Јужна Кореја, јер су њихови образовни системи пре свих кренули у реформе и будућност.

"Нама је много занимљивији однос наших ђака и знања наших ђака са знањем ђака из околних земаља бивше Југославије. Словенци и Хрвати су увек нешто испред нас, остали су нешто иза нас и мислим да у првим корацима када треба да поправљамо ствар, треба да гледамо суседе Словенце и Хрвате, да од њих учимо, а дугорочно да гледамо шта ради Сингапур", поручио је Ранђеловић.

image