Србија и Балкан

Нема ко да вози домаће аутобусе и камионе: Возаче не мами ни плата од 3.500 евра

Ситуација ће бити још гора јер од 170.000 лиценцираних возача, више од 50.000 старије је од 55 година, док је само 15.000 млађих од 30 година
Нема ко да вози домаће аутобусе и камионе: Возаче не мами ни плата од 3.500 евра© Omar Marques/Anadolu via Getty Images

Србији недостаје скоро 35.000 људи за воланом аутобуса и камиона, а чак ни плата од 3.500 евра није довољна да се квалификовани возачи јаве за посао, рекао је саобраћајни инжењер и директор пословног удружења Друмског саобраћаја "Србијатранспорт Београд" Горан Алексић за РТС.

Он открива да су подаци о мањку од 20.000 возача, којим се најчешће барата, из 2019. године, а да се од тада ситуација додатно погоршала.

"Значајно је смањен прилив нових возача, тако да је ван средњих школа дошло, кроз стручну професионалну компетенцију, негде око хиљаду нових возача, а требало је око 15.000, 16.000", рекао је Алексић и додао да се губици радне снаге надокнађују из иностранства, на пример из Индије.

Наглашава да и ту постоје ограничења.

"Возачи који долазе из иностранства могу да раде само у унутрашњем транспорту. Тешко да ћемо ми из домаћих ресурса њих заменити. Значи, њихова обука у наредном периоду је један од важних сегмената, они су наша будућност", признаје саговорник РТС.

Каже да имамо 170.000 лиценцираних возача, а од тог броја више од 50.000 старије је од 55 година, док је само 15.000 млађих од 30 година.

"Тек у наредном периоду се припрема још већи јаз", упозорава Алексић и као један од разлога за недовољан број нових возача наводи демографску ситуацију у Србији.

"Мање је оних који се школују за то занимање, a, с друге стране, дошло је до већег обима раста привреде и већих захтева за превозом. Број домаћих извозно-увозних декларација од 2015. године до данас у међународном превозу порастао је за више од 56 одсто, а када је транзит у питању и за више од 86 одсто", указао је Алексић.

image
VV inauguration
banner