Србија и Балкан

Саобраћајна несрећа код Обреновца: Црна тачка на путу, чека се извештај полиције

Закон о путевима из 2018. године дефинисао је један од алата за унапређење путне инфраструктуре – то је независна оцена утицаја пута на настанак саобраћајне незгоде, наводи Kоковић из Агенције за безбедност саобраћаја
Саобраћајна несрећа код Обреновца: Црна тачка на путу, чека се извештај полицијеGetty © Royalty-free

После јучерашње тешке саобраћајне несреће у Стублинама код Обреновца, где је у судару аутобуса "Стрела Обреновац" и камиона погинуо возач аутобуса, а 20 особа повређено, Мирко Kоковић из Агенције за безбедност саобраћаја каже да се чека извештај саобраћајне полиције.

Он наводи да је увиђај на месту несреће код Обреновца трајао три сата.

"Тако да чекамо извештај полиције и незахвално је било шта да кажемо, да окривљујемо било кога. Чекамо извештај саобраћајне полиције, након тога можемо дати препоруке, наше мишљење, савете како за возаче теретних возила, тако и за остале учеснике у саобраћају", рекао је Коковић.

Возач камиона побегао је са лица места, међутим убрзо је пронађен, па Коковић скреће пажњу на то да би неко био професионални возач није довољно да положи за Ц и Д категорију, већ да испуни све услове како би управљао теретним возилима и аутобусима.

"Потребно је да добијете сертификат о стручној компетенцији. То је један тест који се полаже у Агенцији за безбедност саобраћаја, траје 140 часова – 130 часова теоријске наставе и 10 часова практичне наставе. То је један јако квалитетан курс, јако квалитетна обука, након чега будући возачи теретних возила, односно комерцијалних возила, под којима подразумемо аутобусе и теретна возила, стекну додатно искуство и образовање", додао је Коковић.

Указао је да код професионалних возача није дозвољена употреба алкохола, односно нулта је толеранција на алкохол.

"Они имају периодичне здравствене прегледе, најмање један здравствени преглед у три године, осим ако лекар не закаже и раније", навео је Коковић.

Истиче и да је професионалним возачима забрањена и употреба психоактивних супстанци, као и да се то врло често контролише.

"Министарство унутрашњих послова, Управа саобраћајне полиције чланица је ROADPOL асоцијације, то је мрежа саобраћајних полиција Европе и они имају план провере одређених категорија у саобраћају и конкретно једна од активности јесте усмерена управо циљано на возаче камиона, односно теретних возила и возаче аутобуса", објаснио је Коковић.

И раније су се на месту где се десила несрећа у месту Стублине код Обреновца дешавале незгоде.

"Закон о путевима из 2018. године дефинисао је један од алата за унапређење путне инфраструктуре – то је независна оцена утицаја пута на настанак саобраћајне незгоде. Kада се деси саобраћајна незгода са једним погинулим лицем, Министарство унутрашњих послова налаже управљачу пута да изради ту независну оцену и да се у року од 60 дана утврди да ли постоји утицај пута на настанак саобраћајне незгоде. Ако се то утврди, управљач пута је у обавези да отклони све недостатке који доводе до настанка саобраћајних незгода", истакао је Коковић.

Шта у случају невремена током вожње

Када је реч о невремену и последицама по саобраћај, Коковић каже да морамо пратити временску прогнозу, као и да када имамо најаву града или сличних неповољних временских ситуација, препорука је да одложимо путовање.

"Временске прилике имају велики утицај на настанак саобраћајних незгода. Пре свега, утичу на расположење возача, затим утичу на видљивост. Јуче смо имали јако обилне кише, имали смо град у неким деловима Србије, тако да то утиче на видљивост. И оно што је најбитније, временске прилике утичу на трење, односно степен пријањања пнеуматика на подлогу", додао је Коковић.

На питање да ли је паметно паркирати се са стране, посебно ако возимо ауто-путем, или то није безбедно, Коковић напомиње да се обавезно паркирамо на првом безбедном месту.

"Али никако у тунелима, а врло често имамо такве ситуације, зато што можемо направити много гору ситуацију, чак може доћи и до незгода са фаталним исходом", закључио је Коковић.

image