Свет

"Боинг" отпушта десет одсто запослених: Компанија у дефициту, наставља се штрајк машинских инжењера

У прелиминарним финансијским пројекцијама, "Боинг" је саопштио да у трећем кварталу очекује оперативни новчани дефицит од 1,3 милијарде долара
"Боинг" отпушта десет одсто запослених: Компанија у дефициту, наставља се штрајк машинских инжењераGetty © Stephen Brashear

Америчка компанија "Боинг" ће смањити своју радну снагу за десет одсто, односно за око 17.000 људи, док се губици компаније повећавају, а штрајк машинских инжењера, због којег је обустављен рад у овој фабрици авиона, улази у пету недељу.

Како наводи Си-Ен-Би-Си, ова америчка компанија бар до 2026. године неће испоручивати и даље несертификовани широкотрупни авион 777Х, чиме се доводи у питање план, чија имплементација касни већ шест година.

Подсећања ради, "Боинг" је у августу обуставио тестирања овог модела авиона када су откривена структурна оштећења на једном од њих.

"Такође ћемо престати са производњом 767 комерцијалних теретних авиона од 2027. године, након што испоручимо већ наручене авионе. У тешкој смо позицији и тешко је проценити изазове са којима се заједно суочавамо. Обнова наше компаније захтева тешке одлуке и бићемо приморани да направимо структурне промене како бисмо осигурали да останемо конкурентни и на дужи рок испоручујемо авионе нашим купцима", рекао је извршни директор Кели Ортберг.

У прелиминарним финансијским пројекцијама, Боинг је саопштио да у трећем кварталу очекује оперативни новчани дефицит од 1,3 милијарде долара.

Агенције за кредитни рејтинг су упозориле да је компанија у ризику да изгуби свој рејтинг инвестиционе класе, а "Боинг" губи новац у години за коју су се руководиоци компаније надали да ће бити година преокрета.

Вреди подсетити, да се "Боинг", поред производње цивилних авиона, бави и производњом летелица, наоружања и друге опреме која се користи у војне сврхе. Такође, познато је да су одређени производи компаније, попут бомби ГЛСДБ, послати Украјини у склопу пакета војне помоћи.

Осим тога од почетка године, на "Боинговим" авионима појавио се низ проблема - од погрешно избушених рупа, преко лабавих вијака кормила, све до делова трупа који су се одвајали током лета на око 5.000 метара висине и то на потпуно новим летелицама.

image