Пентагон плаћа интернет цензоре за "друштвено ослушкивање"
Америчко Министарство одбране финансира приватне компаније за оналјн праћење "Њуз гард" и "Пик метрикс", које чешљају интернет у потрази за наводним дезинформацијама, како би цензурисале одређене сајтове и спречиле их да зарађују, известио је конзервативни лист "Федералист".
"Њуз гард" је приватна компанија која оцењује новинске куће према њиховој поузданости, односно према томе да ли објављују неистине и дезинформације.
Пре прошлонедељног саслушања у Конгресу, новинар Мет Таиби означио је компанију као део "цензорско-индустријског комплекса", објављујући факсимил донације Пентагона тој фирми у износу од 750.000 долара.
Током саслушања, новинар Мајкл Шеленбергер је објаснио да "Њуз гард" користи свој систем оцењивања како би одвукао приход оглашивача са конзервативних и других сајтова који им нису по вољи.
У мејлу упућеном Таибију, извршни директор компаније "Њуз гард" негирао је да је добио средства од америчке владе, тврдећи да влада плаћа за приступ подацима компаније.
Пентагон посебно тражи доказе о "руским и кинеским дезинформацијама", наводи се у мејлу.
Међутим, "Њуз гард" је 2020. добио награду од 25.000 долара од Пентагона, након што је победио у војном изазову "Сузбијање дезинформација о ковиду 19", известио је "Федералист".
Само годину дана касније, "Њуз гард" је добио 750.000 долара за развој базе података о "мрежи дезинформација", заједно са Министарством одбране.
Потенцијално корисни за Пентагон
"Њуз гард" је само један од неколико сличних пројеката које финансира Пентагон. Компанија "Пик метрикс" је, такође, била победник такмичења у решењима у вези са ковидом 19, па су тако добили 25.000 долара за развој технологије "друштвеног ослушкивања" за војску.
Компанија је 2021. добила додатних 1,5 милиона долара од америчке владе, али је и пре тога била означена као потенцијално корисна за Пентагон.
Почетком 2020. године, "Пик метрикс" је учествовао у развијању "алатки за откривање кампања дезинформација". Према наводима листа, компанија је почела са њиховим коришћењем током избора 2020. и 2022. у САД.
У том тренутку, "Пик метрикс" је радио искључиво за амерички Стејт департмент и Пентагон, да би касније понудио услуге и приватном сектору.
На питање "Федералиста" шта је Пентагон желео да постигне током тих кампања, "Пик метрикс" није одговорио.
Осим што плаћа приватним компанијама да развију алате за веб надзор, Пентагон се, заједно са низом владиних агенција и одељења, последњих година директно бавио цензуром друштвених медија.
Интерна комуникација са Твитера коју су објавили Таиби, Шеленбергер и други новинари, показала је да је та друштвена мрежа директно помагала онлајн кампању ширења утицаја америчке војске и да је цензурисала "анти-украјинске наративе" у име више обавештајних агенција.
Платформа је такође добила опсежне листе налога које треба забранити и то од Стејт департмента и повезаних невладиних организација.