ЕУ попустила под притиском Немачке: Изузеће на забрану мотора са унутрашњим сагоревањем
Европска комисија је поклекла под притиском Немачке и пристала да аутомобиле који раде на е-гориво изузме из закона којим се забрањује продаја нових возила са моторима са унутрашњим сагоревањем од 2035. године.
Министарство саобраћаја Немачке, у жељи да заштити немачку ауто-индустрију, недељама је блокирало планове Европске уније да забрани аутомобиле који емитују угљен диоксид.
У документу Комисије у који је Ројтерс имао увид наведено је да ЕУ, након споразума који су постигли Берлин и Брисел, планира да одобри тражено изузеће.
Након што ЕУ одобри спорни закон, Комисија ће успоставити нову категорију возила за аутомобиле из ЕУ који једино користе гориво без угљеника.
Како би додатно уверила Немачку, Комисија је одлучила да ће, ако овај закон буде одбијен, пронаћи други правни пут како би се омогућила продаја аутомобила на е-гориво.
Италија, која је тражила да аутомобили који користе биогориво такође буду изузети из закона, у понедељак је безуспешно покушала да одложи гласање, преноси Ројтерс.
Синтетичка, односно е-горива су произведена из обновљиве енергије, ЦО2 и воде и обезбеђују нулте емисије при сагоревању.
Таква горива се не производе у великим количинама, али их поједини произвођачи аутомобила виде као пут за продужење употребе мотора са унутрашњим сагоревањем.
Изузеће које је одобрила Европска унија су критиковали еколошки активисти.
"Е-горива су скупо и неефикасно скретање са трансформације која чека европске произвођаче аутомобила", рекла је Јулија Полисцанова, виши директор у организацији "Транспорт и животна средина".
Иако су земље ЕУ и Европски парламент прошле године договориле споразум о Закону којим се укида употреба мотора са унутрашњим сагоревањем, Берлин се у последњем тренутку успротивио, подсећа Ројтерс и додаје да је то узнемирило дипломате ЕУ који упозоравају да би то могло да охрабри владе да блокирају друге пажљиво договорене споразуме о климатским политикама.