Свет

Да ли је одзвонило електричним тротинетима? Забрана из Париза могла би да се прошири

Електрични скутери су били замишљени као чисте, "зелене" машине за путовање на посао - сада су пошаст града
Да ли је одзвонило електричним тротинетима? Забрана из Париза могла би да се прошириGetty © Hollie Adams / Stringer

Парижани су протеклог викенда гласали да се са улица француске престонице уклоне електрични скутери, које су грађани и туристи масовно изнајмивали.

"Град светлости", који је био пионир у прихватању е-скутера, сада је постао једина велика европска престоница која је забранила широко распрострањена "возила", задавши тако болан ударац компанијама које су их изнајмљивале.

На референдуму одржаном у недељу чак 90 одсто грађана гласало је за забрану е-скутера.

Оператери кажу да су неправедно издвојени као једини одговорни за хаос на улицама Париза будући да је градоначелница Ан Хидалго била велики заговорник бицикала и других "зелених" транспортних средстава још од доласка на чело града 2014. године.

Њена администрација дочекала је широм раширених руку оператере е-скутера 2018. али је од тада прогресивно уводила строжа правила, одређивала паркинг зоне, ограничавала брзину али и број оператера.

Мере, пише лондонски "Телеграф", ипак нису умириле грађане који су се жалили на немарне и пијане скутераше и гужву на тротоарима, али и на чињеницу да скутер може да изнајми и 12-годишње дете.

Забрана е-скутера неће се односити на власнике овог превозног средства. Прошле године је продато 700.000 е-скутера.

Сваког дана у Француској се на рентираним електричним тротинетима обави 100.000 путовања у 200 градова. Забрана представља значајан ударац мултинационалним оператерима и могуће је да ће уследити контратужба.

Монтреал је забранио све електричне скутере, без обзира да ли се изнајмљују или приватно користе, још 2020. године, док је исте године Копенхаген забранио њихово рентирање, да би их онда поново дозволио али под строжим условима. Брисел, где је многима мука од њих, може бити следећи.

Све то, пише "Телеграф", представља оштру лекцију за Британију која је у почетку била спора да усвоји е-тротинете. Док га Париз гаси, ова земља је тек на половини националног пробног периода за скутере који ће трајати до краја следећег маја.

Ипак, има и оних који су се већ одлучили да је време да се свира крај. Веће округа Кент саопштило је да више не желе да учествују у пробном периоду.

Прошлог лета, 80-годишња Сара Картер је завршила са сломљеним зглобом, напуклом вилицом и сломљеном јагодицом, након што ју је у Кентерберију ударио е-скутер који се возио - противно правилима - по тротоару. Картер је касније рекла да су тротинети "смртоносни".

"Тротоари су за пешаке и људе у инвалидским колицима, или бебе у колицима. На њима не би требало да буде возила било које врсте. Овај начин превоза не би требало да постоји", рекао је судија који је одредио поправни дом за дечака који је убио пешака скутером.

Ако је судити по броју е-тротинета по улицама Београда и најављеним изменама и допунама Закона о безбедности саобраћаја, могуће је да ће и њих дочекати француска судбина.

image
VV inauguration
banner