Свет

Још једно објашњење хаоса у авио-саобраћају: Нема довољно контролора лета

Одлагање летова већ кошта авио компаније милионе, а подаци "Еуроконтрола" указују да су само прошле године изгубиле више од 800 милиона долара
Још једно објашњење хаоса у авио-саобраћају: Нема довољно контролора летаGetty © Andreas Rentz/Getty Images

Недостатак контролора ваздушног саобраћаја довео је до застоја летова у Европи и приморао америчке авиокомпаније да обуставе летове, што је изазвало масовно уперивање прстију с обе стране Атлантика, пише "Фајненшел тајмс".

То је, уз затварање ваздушног саобраћаја у деловима Европе усред ескалације руско-украјинског сукоба, довело пораста броја одложених летова на Старом континенту за 37 одсто током прошле године, како поручују из агенције за контролу ваздушног саобраћаја "Еуроконтрол".

Са друге стране Атлантика, америчка Федерална управа за ваздухопловство је у марту затражила од авиокомпанија да смање број летова у преоптерећеном ваздушном простору Њујорка због недостатка контролора, додаје британски лист.

У извештају Министарства саобраћаја САД из јуна се закључује да је недостатак особља широко распрострањен проблем, при чему контролори у неким установама морају да раде шест дана у недељи, како би надоместили недостатке.

Одлагање летова већ кошта авио компаније милионе долара, а подаци "Еуроконтрола" указују да су само прошле године изгубиле више од 800 милиона долара.

Узроци леже у отпуштањима и недовољном улагању

Иако је обим проблема мањи него 2022. године када је недостатак особља захватио целу индустрију, комбинација све загушенијег ваздушног простора и дугог трајања обуке за контролоре лета значи да је мало вероватно да ће проблем бити брзо решен, оцењује "Фајненшел тајмс".

Европи недостаје између 700 и 1.000 контролора лета, због отпуштања и паузе у запошљавању нових радника током пандемије, али због деценија недовољног улагања, рекао је потпредседник за Европу у Међународној федерацији удружења контролора лета Фредерик Дело.

У САД, авиокомпаније и Савезна управа за ваздухопловство, коју финансира влада, такође нису биле раде да инвестирају у особље и технологију потребну за управљање све већом гужвом у ваздушном простору, рекао је индустријски аналитичар Сет Милер са протала "Паксекс.аеро".

image