Свет

Трошкови поморског транспорта вртоглаво расту због учесталих напада Хута на Црвеном мору

Укупан контејнерски саобраћај у Црвеном мору, који је најкраћа бродска рута која повезује Азију и Европу преко Суецког канала, опао је за 20 одсто у децембру у односу на претходни месец
Трошкови поморског транспорта вртоглаво расту због учесталих напада Хута на Црвеном моруGetty © Sayed Hassan

Укупан саобраћај на важној трговачкој рути кроз Црвено море и Суески канал опао је за 20 одсто у децембру у односу на претходни месец, пошто се многе компаније одлучују за дуже руте како би избегли нападе Хута.

Трошкови поморског контејнерског транспорта широм света од краја новембра практично су се удвостручили, због напада јеменских Хута на бродове који плове Црвеним морем, што је многе теретњака преусмерило на друге руте. Овај податак је у среду објавио "Волстрит џорнал" (ВСЈ), позивајући се на податке консултантске фирме "Древри шипинг консултантс".

Трошкови су се нарочито повећали последњих недеља, зато што многи бродови из Азије сада путују у Европу заобилазећи Африку, уместо да пролазе кроз Црвено море и Суецки канал. Цена за транспорт контејнера из Кине у Ротердам, у Холандији, почетком јануара досегла је 3.600 долара, 115 одсто више него претходне недеље.

Превозници кажу да ове промене утичу на све превознике, чак и на оне са дугорочним уговорима, јер оператери морају да плаћају знатно веће трошкове. Ситуацију отежава и суша у Панамском каналу, која ограничава број бродова који могу да прођу том рутом.

Укупан контејнерски саобраћај у Црвеном мору, који је најкраћа бродска рута која повезује Азију и Европу преко Суецког канала, опао је за 20 одсто у децембру у односу на претходни месец.

Јеменске оружане снаге, које контролише покрет Хути Ансар Алах, објавиле су у новембру да ће напасти сваки израелски брод у Црвеном мору, укључујући и оне који носе израелску заставу и оне у власништву компанија у земљи.

Почетком децембра, Хути су запретили да ће напасти "сваки брод који се приближи Израелу."

image