Свет

Луксузни аутомобили на дар: "Аурус сенат" као симбол новог доба

Није неуобичајено да државници и суверени добијају на поклон скупоцене аутомобиле као знак личног уважавања. Симболи једног времена били су "мерцедес 600" и "ролс-ројс фантом", а у предстојећем периоду могао би то да буде "аурус сенат"
Луксузни аутомобили на дар: "Аурус сенат" као симбол новог добаwww.globallookpress.com © © Komsomolskaya Pravda

Сви светски медији недавно су пренели вест да је председник Русије Владимир Путин поклонио луксузни аутомобил "аурус сенат" председнику Северне Кореје Ким Џонг Уну. Претходно је, још почетком маја 2022. године, као први страни државник, председник Туркменистана Сердар Бердимухамедов набавио за личне потребе белу, продужену верзију "аурус сената", дугу 6,62 метара. Касније је исто учинило више лидера бивших република СССР-а.

Недалеко од Брисела, виђен је и бели "аурус сенат" стандардне дужине са белгијским регистарским таблицама. После представљања у Женеви 2019. године, планирана је продаја у Европској унији, али до тога није дошло, јер Запад залагање за отворено тржиште користи искључиво у пропагандне сврхе. Када се појави озбиљан противник, позивају се на заштиту националних интереса.

"Аурус сенат" је луксузан аутомобил и у истој категотрији је још само "ролс-ројс фантом". Али, за разлику од руске лимузине која има сваки део посебно пројектован, енглеска је настала на основама "бе-ем-веа 760 ели" и имају исти мотор, огибљење, мењач, бризгаљке и пумпе за гориво. Укупно, 70 одсто делова су заједнички. Сами кажу, не само да енглеска краљевска породица потиче из Немачке, него и "Ролс-Ројс".

Битна разлика између "аурус сената", или "ролс-ројса фантом",  у односу на  "мерцедес" ес класе и "бе-ем-ве" серије 7 је додатна звучна изолација, која је смањила ниво звука у путничком простору за 7 до 9 децибела или, звучни притисак је мањи за два пута, а то је пресудно на дужим путовањима, због замора путника. Практично су изоловани од света, а огибљење мнимизира негативни утицај  несавршености пута.

Можда је случајност, а можда је и рат симболима, "аурус сенат" и "ролс-ројс фантом" имају по 22 вертикалне шипке у решетки хладњака, која подсећа на Партенон, а подједнако је и растојање између средишта цилиндара од 98 милиметара. Енглези сматрају да су наследници античке Грчке, а фигура екстази која се налази на врху решетке хладњака свих возила "Ролс-Ројса", подсећа на Нику са Самотраке, скулптуру, узету и као стилизовани симбол и име произвођача спортске опреме "Најки". И данас постоји спор између Грчке и Енглеске око бројних античких предмета, који су однети на острво.

Англосаксонци су скоро читаво столеће арапским лидерима поклањали, али и продавали моделе "Ролс-Ројса". И баш би у тој регији, могло да дође до отворене тржишне борбе.

"Аурус сенат" има очигледне предности. Руски мотор има 8 цилиндара и радну запремину од 4,379 литара, а развија 598 кс на 5500 о/мин и 880 нм у области од 2200 до 4750 о/мин. "Бе-ем-веов" покретач са 12 цилиндара  уграђен у "ролс-ројса фантом", има радну запремину од 6,749 литара и развија 571 кс на 5000 о/мин и 900 нм на 1700 о/мин.

Руски мотор иако има мању радну  запремину за 2,37 литара, јачи је за 27 кс. Као један од показатеља вредности мотора је и притисак на чело клипа који настаје у процесу сагоревања и "Аурусов" мотор је у тој области бољи за 50 одсто од "Бе-ем-веовог" дванаестоцилиндраша. Руси су остварили 25,25 бара, Немци и Енглези 16,75 бара. Још је убедљивија поузданост, "Бе-ем-ве" и "Мерцедес" гарантују да њихови мотори без генералног сервиса могу  да издрже 300 000 км, "Аурус" је објавио да до замене делова покретач може да пређе 650 000 км. 

Постоје две каросеријске варијанте "аурус сенат", основна је дуга 5,63 м, широка 2,02 м, висока 1,685  м и има међуосовисно растојање од 3.3 м. Продужена верзија је дужа за метар, дуга је 6,63 м, има меуђосовинско растојање од 4,3 м и три реда седишта. Предност "ауруса" је и погон на четири точка, док "фантом" има задњи погон. Руси су сами направили и аутоматски мењач са девет степени преноса.

Према фабричким подацима, сенат убрзава од 0-100 км/ч за 4,7 секунди, шест десетинки брже од фантома и има максималну брзину од 250 км/ч. Међуубрзања су још упечатљивија, од 80 до 120 км/ч у петом степену преноса стиже за три секунде.  Узрок бржих одзива на команде гаса је и директно убризгавање под притиском од 250 бара, док мотор "ролс-ројса фантом" има убризгавање под притиском од 200 бара.

"Мерцедесов" мотор са 12 цилиндара, који је уграђен у модел "мајбах" има убризгавање у усисну грану под притиском од само 6 бара и остао је у прошлом миленијуму. Због разлике у притиску убризгавања горива од 244 бара, "Аурусов" мотор је теоријски ефикаснији за 15 одсто од "Мерцедесовог".

Раскош привлачи највећи број људи, а употребљени материјали и електронски и системи су на највишем нивоу. Кожу истог квалитета користи још само "Ферари".

Није неуобичајено да државници и суверени добијају на поклон скупоцене аутомобиле, као знак личног уважавања. Леонид Брежњев је 1973. године  добио на поклон од  немачког канцелара Вилија Бранта "мерцедес 450 еселце", а од италијанске владе "масерати кватропорте". Никсон је делио кадилаке као и Елвис Пресли. Симболи једног времена били су "мерцедес 600" и "ролс-ројс фантом", а у предстојећем периоду могао би то да буде "аурус сенат".

image