Течност за судове и хотелске картице: Невероватни алати "Боингових" механичара

"Њујорк пост" је открио где је све "Боинг" падао током процеса ревизије производње авиона 737 макс

Уз помоћ штапа и канапа – тако отприлике "Боинг" прави своје авионе и контролише њихов квалитет, показала је шестонедељна ревизија производње авиона 737 макс, коју је спровела Федерална управа за ваздухопловство (ФАА), након неколико инцидената у којима су ове летелице учествовале. Једном авиону је, наиме, отпао панел са трупа, док је други био принуђен да се врати на аеродром када су путници у њему осетили "чудан мирис".

А како ове авионе праве – није ни чудо да се све то дешава, потврдио је "Њујорк пост" који је имао увид у слајд презентацију ове ревизије.

Посматрајући "Боингове" механичаре у погону у Вичити у Канзасу, ревизори се чудом нису могли начудити њиховим поступцима – видели су их чак и да хотелском кључ-картицом проверавају да ли су врата запечаћена, па и да течношћу за судове подмазују заптивке врата.

Заптивка врата је затим очишћена мокром газом, наводи се у документу, уз напомену да су упутства "нејасна о томе које спецификације и радње треба да прати или запише механичар".

Упитани о прикладности употребе хотелске кључ картице или течности у тим ситуацијама, из компаније тврде да настављају да спроводе реформе и развијају "свеобухватан акциони план за јачање безбедности и квалитета и изградњу поверења наших купаца и њихових путника".

"Боинг" је у овој истрази пао у 33 од 89 ревизија производа, са укупно 97 тачака наводних неусаглашености, наводи лист.

"Спирит Аеросистемс", који прави тело млазњака 737 МАКС, пао је на седам од 13 ревизија производа које је спровела ФАА, објавила је публикација.

Безбедносни стандарди - као да се у у овим фабрикама праве коњске двоколице, а не неке од највећих летелица на свету.

Национални одбор за безбедност саобраћаја такође истражује застрашујући експлодирање панела авиона, а Министарство правде покренуло је кривичну истрагу против "Боинга".