"Гугл" размишља о наплати нових "премијум" функција које покреће генеративна вештачка интелигенција. Ако до тога дође, то ће бити први пут да је компанија ставила било који од својих кључних производа иза пејвола и показује да се још бори са технологијом која угрожава њен посао оглашавања, скоро годину и по дана након дебија ЧетГПТ-а, пише "Фајненшел тајмс".
Компанија "Гугл" разматра опције, укључујући додавање одређених функција претраживања заснованих на вештачкој интелигенцији у своје премијум услуге претплате, које већ нуде приступ његовом новом "гемини" АИ асистенту у џимејлу (Gmail) и документима, преноси лист позивајући се на изворе.
Иако инжењери развијају потребну технологију, руководство још није донело коначну одлуку о томе да ли или када да је покрену, рекао је један извор.
"Гуглов" традиционални претраживач би остао бесплатан, док би се огласи и даље појављивали поред резултата претраге чак и за претплатнике.
Али наплата би представљала први пут да ће "Гугл" који је годинама нудио бесплатне потрошачке услуге у потпуности финансиране оглашавањем – натерати људе да плате за побољшања основног производа за претрагу.
Од новембра 2022, када је ОпенАИ покренуо ЧетГПТ, "Гугл" покушава да одговори на конкурентску претњу коју представља веома популарни четбот. ЧетГПТ наводно може да да брзе и потпуне одговоре на многа питања и тако представља претњу традиционалним претраживачима и оглашивачима који се појављују поред.