Свет

"Телеграф": Зашто је америчка морнарица у ужасном проблему

Иако су пловила САД у просеку већа и боље наоружана од кинеских, "свака година у којој америчка индустрија не успе да произведе ранте бродове на време представља прилику Кини да се приближи америчкој морнарици, каже колумниста Дејвид Екс
"Телеграф": Зашто је америчка морнарица у ужасном проблемуwww.globallookpress.com © Andrej Tarfila/Keystone Press Agency

Бродови које је војна морнарица САД наручила у оквиру текуће године нису довољни како би се одржао актуелни број пловила у њеној флоти, истиче колумниста Дејвид Екс у чланку за британски "Телеграф".

Он наводи да би наруџбина шест нових пловила – нападна подморница класе "Вирџинија", два разарача класе "Арлеи Бурк", једна фрегата класе "Констелејшен", једно амфибијско транспортно пловило класе "Сан Антонио", и један средњи десантни брод – била импресивна за многе друге морнарице у свету, али да је америчкој потребно око десет нових пловила годишње како се не би смањила.

Будући да војна пловила имају релативно кратак животни век, америчка морнарица би морала да производи, односно купује, 12 нових пловила годишње како би остварила актуелни план за повећање флоте са тренутних 293 на 350 ратних бродова, напомиње Екс. 

Један од проблема, за оно што колумниста назива "свеопштим колапсом бродоградње" у америчкој морнарици, јесте недостатак квалификоване радне снаге, а што се потврђује у ревизији бродоградилишта коју је амерички секретар морнарице Карлос Дел Торо наложио у јануару ове године.

Радна снага у бродоградњи иде "у негативном правцу у више домена", рекао је врховни званичник задужен за бродоградњу Николас Гертин, истакавши да је овај проблем почео за време пандемије ковида 19, али да се у међувремену "удвостручио у односу на почетак пандемије", а да је брзина губитка радника "у неким случајевима још већа".

Стога, није зачуђујуће да војна морнарица сад намерава највећи део свог актуелног буџета од 258 милијарди долара да потроши на обнову индустријске базе и јачање радне снаге.

Уколико, пак, ови напори пропадну и бродоградилишта не почну да запошљавају више радника него што губе, дуготрајне последице на поморску спремност САД би могле бити "изузетно озбиљне", наводи Екс, и подсећа да је америчка флота већ мања од кинеске.

Иако су америчка пловила у просеку већа и боље наоружана од кинеских, "свака година у којој америчка индустрија не успе да произведе ранте бродове на време представља прилику Кини да се приближи (америчкој морнарици) по питању величине бродова и њихове ватрене моћи", закључује Екс.

image
VV inauguration
banner