Војни експерт о разлозима за пад хеликоптера у Ирану: Недостаци летелице "бел 212" на једном месту
После пада хеликоптера у којем су погинули председник Ирана Ебрахим Раиси и министар спољних послова Хосеина Амира Абдолахијана, поставља се питање у каквом је стању ваздухопловна флота те блискоисточне земље.
Војни и стратешки стручњак пуковник Хатем Карим ел Фалахи рекао је да је реч о старој и оронулој авијацији, коју Иран није могао да модернизује због санкција Запада које су му уведене.
Ел Фалахи је скренуо пажњу на то да је летелица која је превозила иранског председника Ебрахима Раисија био хеликоптер "бел 212", који може постићи брзину од 310 км/ч, али да је у питању релативно стара летелица која не може летети високо.
"Процес модернизације био је тежак за иранску ваздухопловну флоту", додао је он.
Војни и стратешки стручњак је у својој анализи након, како каже, принудног слетања хеликоптера иранског председника који је погинуо у несрећи, објаснио да овај хеликоптер има проблем када се један од његових мотора поквари, те је тада принуђен да слети јер није у стању да се поново подигне у висину.
О могућностима пилота да маневрише у лошим временским условима, пуковник Ел Фалахи потврђује да је најбоља опција слетање док се временски услови не побољшају.
"Тада је најбоље одложити лет, јер је у супротном приморан да лети у лошим временским условима", наводи он.
О паду хеликоптера иранског председника, војни стручњак је рекао да су инцидент узроковали лоши временски услови, технички кварови хеликоптера, али и људски фактор.
Карактеристике канадске летелице
"Бел 212" је хеликоптер средњих димензија, канадског произвођача "Бел хеликоптери" са седиштем у покрајини Квебек. Производио се од 1968. до 1998. године.
Поседује од девет до 15 седећих места, један мотор са две турбине јачине 1.800 кс, а има носивост од 2.268 килограма.
Ел Фалахи је истакао да Иран поседује неколико типова хеликоптера: борбене, транспортне, хеликоптере хитне помоћи и друге, међу којима 202 хеликоптера "супер кобра" америчке производње, као и друге хеликоптере руске производње.
Нагласио је да су ови хеликоптери подложнији опасностима од цивилних.
Он је открио да се при коришћењу ових хеликоптера мора водити рачуна о одређеним факторима, међу којима су временски услови, прикладност и величина хеликоптера, "јер може изгубити равнотежу у лошим условима, осим ако је пилот способан да ради у таквим условима".