Свет

"Мета" против Конгреса САД: Ако ово усвојите нема више вести на Фејсбуку

Портпарол "Мете" Енди Стоун изјавио је да би та компанија пре размотрила укидање вести него да под притиском владе пристане на преговоре са медијским кућама
"Мета" против Конгреса САД: Ако ово усвојите нема више вести на Фејсбукуwww.globallookpress.com © Cfoto/Keystone Press Agency

Матична компанија Фејсбука "Мета" у понедељак је запретила да ће уклонити вести са те друштвене мреже ако Конгрес САД усвоји предлог који за циљ да олакша новинским организацијама да колективно преговарају са платформама попут Гугла и Фејсбука.

Чланови Конгреса разматрају да додају Акт о конкуренцији и очувању новинарства у оквиру годишњег војног буџета са намером да помогну локалној новинској индустрији, преноси Ројтерс.

Портпарол "Мете" Енди Стоун објавио је у твиту да би та компанија пре размотрила укидање вести на својим платформама него да под притиском владе пристасне на преговоре који "неправедно умањују значај повећаног промета и претплата које омогућавамо новинским кућама."

Он је додао да медијске куће деле садржај преко "Метиних" платформи зато што "то користи њима, а не нама."

Група "Њуз медија алајанс", која представља око 2000 медијских кућа у САД и Канади, позвала је Конгрес да прихвати Акт о конкуренцији и очувању новинарства.

Како та група тврди, "локалне новине не могу издржати још неколико година малтретмана у рукама технолошких гиганта", додајући да друштвене мреже прете да постану "de facto америчке локалне новине" ако се акт не усвоји. 

Са друге стране, око десетина невладиних организација попут Уније за америчке граћанске слободе ургирале су у понедељак да Конгрес одбаци Акт о конкуренцији и очувању новинарства, уз тврдње да би њиме медијске компаније биле изузете из антимонополских закона и указали да Акт не обавезује компаније да вишак прихода омогућен тим Актом доделе сȃмим новинарима.

Ројтерс указује да је сличан закон усвојен у Аустралији у марту 2021. и да су га аустралијске власти сматрале успешним. Откако је тај закон ступио на снагу, технолошки гиганти попут Мете су потписали око 30 уговора са медијским кућама, којима се обавезују на новчану компензацију за додатан промет проузрокован медијским садржајем.

image