Економија

Председник Савеза немачке индустрије: Губимо конкурентност, чак и у аутомобилској индустрији

Немачка је прошле године изгубила удео на светском тржишту и конкурентност. То нас брине, рекао је Зигфрид Русвурм, председник Савеза немачке индустрије
Председник Савеза немачке индустрије: Губимо конкурентност, чак и у аутомобилској индустријиGetty © Thomas Niedermueller

Немачка као локација за инвестирање не стоји добро и то се мора променити. Док ће глобална економија расти 2,7 одсто, снизили смо нашу прогнозу раста на нула одсто. То показује да заостајемо и морамо да се вратимо расту, рекао је Зигфрид Русвурм, председник Савеза немачке индустрије (БДИ) у интервјуу за "Франкфуртер алгемајне цајтунг". 

Он је рекао да у САД постоје јасни програми и да привредници могу унапред да израчунају колико ће великодушно влада из буџета подржати приватне инвестиције, док је у Европи све компликовано. Русвурм је истакао да политичари не смеју да претпостављају да ће економски успон доћи сам од себе. 

"Свака компанија која жели да се удаљи од фосилних горива задржава се процедурама за издавање дозвола. Понекад се стиче утисак да се у неким министарствима економска политика у Немачкој више схвата као економски надзор. Ова бирократија само изазива додатне трошкове за велике компаније. Многа средња предузећа немају никакве капацитете за ово. Тако нешто мора шеф да уради за викенд, ако уопште има перспективу. Ово може брзо довести до успоравања инвестиција", упозорава Русвурм.

Он је рекао да се, када је у питању Кина, развој алтернатива не дешава преко ноћи и да је потребно неколико година за то. Истакао је да отпорност има цену и да је данас свима у бизнису и политици јасно да то мора да се прихвати.

"Зато што се контрола над ланцима снабдевања све више користи као геополитичко оружје. Немачка не сме да се прецењује, али није ни сама. На самиту Г7 у Хирошими, велике демократске индустријализоване земље јасно су ставиле до знања: нема раздвајања, односно економске изолације, већ превазилажења зависности у ланцима снабдевања и заузимања јасног става против илегалне кинеске праксе. Свако ко такође верује да Немачка има велики потенцијал за притисак, прецењује немачке могућности", сматра Зигфрид Русвурм.

Он указује да "свет не следи у свему идеје из Немачке и Европе".

"Морамо бити реални и прагматични у трговинској политици ЕУ. И даље нам је потребно више споразума о слободној трговини. Немачка је прошле године изгубила удео на светском тржишту и конкурентност. То нас брине", каже он.

Додаје да јака економија доприноси утицају и напомиње да чак и аутомобилска индустрија губи поштовање на међународном нивоу.

"Сваки извршни директор великих немачких аутомобилских компанија потврдио би да међународна конкуренција у аутомобилској индустрији нагло расте. Ипак, знање наших инжењера је признато широм света и наши производи су високо цењени. Међутим, када је дигитализација у питању, још имамо простора за напредак у свим областима. Немачка индустрија је глобални лидер у области индустријске аутоматизације и бројних апликација дигиталне индустрије, али када је реч о основним технологијама, дигитални напредак не долази из Европе", напомиње Зигфрид Русвурм.

image