Од данас краћи пут до Крушевца: Отвара се нова деоница Моравског коридора
Деоница Моравског коридора од Макрешана до Кошева у дужини од 10,9 километара биће данас пуштена у саобраћај. Део Моравског коридора између Појата и Макрешана дужине 16,7 километара отворен је у априлу, тако да ће данас од 15 сати у саобраћају бити 27,6 километара Моравског коридора.
Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић је раније рекао да ће Крушевац тако бити прикључен на мрежу брзих саобраћајница и ауто-путева.
Весић је рекао да су постављене наплатне рампе, и да се на предлог председника Србије Александра Вучића, до 1. јануара 2024. године коришћење овог дела ауто-пута неће наплаћивати.
"Сада се од Београда до Појата плаћа 720 динара за путнички аутомобил. Од 1. јануара од Београда до Кошева ће се плаћати 840 динара, а од Београда до Крушевца (Запад) ће се плаћати 810 динара", рекао је Весић.
Такође, од Београда до Ћићевца наплаћиваће се 740 динара, док ће цена путарине од Београда до Крушевца (Исток) износити 800 динара.
Он је истакао да је веома задовољан извођачима и да је захвалан свима који раде на Моравском коридору, јер су отклонили још један задатак да на Крушевац до краја ове године буде прикључен ауто-пут.
До Краљева и Врњачке бање у шест трака следеће године
"Њих следеће године чекају два тешка задатка. Завршетак ауто-пута од Прељине до Адрана, то је на другој страни ауто-пута. То значи да ће и Краљево бити прикључено до краја следеће године на ауто-пут као други велики град на Моравском коридору", рекао је Весић за Танјуг.
Он очекује да до краја следеће године и Врњачка бања, Трстеник и Краљево буду прикључени на мрежу ауто-путева.
"До 2025. године остаје део од Врњачке бање до Адрана и тада ће комплетан Моравски коридор, чија је дужина 112 километара, где живи око 500.000 људи, бити повезан, што значи везу између два наша ауто-пута, Милош Велики односно бивше петље Прељина и ауто-пута Београд-Ниш", рекао је Весић.
Радови на изградњи Моравског коридора су почели крајем 2019. године, а изводи их турско-амерички конзорцијум Бехтел Енка. Вредност пројекта је 745 милиона евра. Саобраћајница је пројектована за брзине до 130 километара на сат и биће први домаћи дигитални ауто-пут. Такође, како је раније најављено, Моравски коридор биће и најшири ауто-пут у Србији.