Немачка: Потрошачи песимисти, не желе да троше новац
Немачки потрошачи су упркос благом побољшању расположења и надаље песимисти и не желе да троше новац, закључак је данас објављеног истраживања немачке агенције за истраживање тржишта ГфК и Нирнбершког института за тржишне одлуке (НИМ).
"Међу потрошачима у Немачкој влада велика несигурност", објашњава стручњак за потрошаче у Нирнбершком институту за тржишне одлуке Ролф Биркл.
Он је навео да Немачка и даље чека на економски опоравак.
Потрошачи очекују пораст својих прихода у будућности, што представља побољшање у односу на јануар, али нису расположени да троше већ да штеде новац.
Индекс потрошачког расположења за фебруар је благо порастао са јануарских минус 29,6 поена на минус 29 поена, наводи се на сајту агенције ГфК.
Подиндекс који мери склоност штедњи је порастао са јануарских 14 поена на 17,4 поена, што је највиша вредност од јуна 2008. године.
Расположење немачких потрошача се вероватно неће значајно поправити у блиској будућности.