Чему заправо служе ручке изнад седишта у колима? Не, не служе да се за њих држите током вожње
Ручке изнад седишта, односно улазних врата у аутомобил имају своју сврху, али их скоро сви путници користе погрешно, мислећи да је њихова улога пружање додатне сигурности током вожње и скретања. Да је тако, она вероватно не би била монтирана и изнад главе возача, јер - шта ће му и како би је користио, када је једна рука обично на волану, а друга на мењачу? Дакле, држање није оно чему је ова ручка намењена.
Ако није за држање током вожње, за шта је
Основна функција ручке изнад седишта јесте олакшавање уласка и изласка из аутомобила. Држећи се за њу, возачу и путницима је много лакше да се сместе у кола, нарочито уколико су она ниска, или пак претерано висока, као и да се боље наместе на седишту, благо се повлачећи ка горе. Осим тога, ове ручке у великој мери олакшавају улажење и излажење из кола трудницама, старијим људима или особама са неком врстом повреде или парализе удова.
Држање за ручке током вожње може бити јако опасно
Они који су навикли да се ра ове ручке држе током вожње, а нарочито током скретања, вероватно нису ни свесни да на тај начин угрожавају своју безбедност. Звучи потпуно невероватно, али тако је. Прво, приликом наглог кочења или скретања, може се десити да дође до повреде рамена услед јаког цимања. Друго, уколико се деси да се аутомобил преврне, кров је први "на удару", а притисак одозго може нагњечити шаку и изазвати вишеструке преломе.
Сигурносни појасеви су довољна заштита, нема потребе за држањем
Сигурносни појасеви су, уз узглавља на седиштима, сасвим довољна заштита приликом адекватне вожње. У случају наглог кочења, они ће се затегнути довољно да вас задрже на месту, док ће узглавље заштитити врат од повреда услед цимања у супротном смеру. Као додатни вид заштите, ту су и ваздушни јастуци, који се аутоматски активирају приликом саобраћајне незгоде. Уз све ово, држање за ручке чак и звучи потпуно непотребно.