Откривена последњa порука посаде подморнице Титан пре имплозије
Једна од последњих порука петочлане посаде подморнице Титан пре него што је имплодирала, када су настрадали сви који су се налазили у њој, била је "овде је све у реду", откривено је током истраге.
Истражитељи Америчке обалске страже навели су да је порука била међу последњим у комуникацији између Титана и његовог матичног брода, пре него што су заувек изгубили контакт, пренео је Би-Би-Си.
Током истраге по први пут је приказана и слика, снимљена возилом на даљинско управљање, Титановог репног конуса који седи на морском дну након имплозије.
Шта се догодило
Несрећа се десила за мање од два сата од спуштања Титана према олупини Титаника када је имплодирао у јуну 2023. године.
Званичници обалске страже започели су двонедељну истрагу са циљем да открију чињенице о инциденту и дају препоруке за спречавање сличних трагедија. Истражитељи су представили ревизију путовања, укључујући текстуалне поруке између Титана и његовог матичног брода, Поларног принца.
Титан је заронио у 09:17 по локалном времену, а помоћно особље на матичном броду је питало о дубини и тежини подморнице, као и да ли још може да види брод на свом дисплеју. Комуникација је била неуједначена, али око сат времена након што је заронио, Титан је поручио "овде је све добро".
Његова последња порука послата је у 10:47 на дубини од 3.346 метара, у којој се каже да је пао за две тежине. Након тога комуникација је прекинута.
Званичници су напоменули да труп Титана никада није био подвргнут тестирању треће стране и да је био изложен временским и другим елементима док је био у складишту.
Поред тога, изнели су озбиљне проблеме са којима се подморница суочавала у експедицијама које су изведене пре катастрофе 2021. и 2022. године, током 13 зарона ка Титанику, имао је 118 проблема са опремом.
Међу њима је отпала предња купола када је извучен из мора, отказивање потисника на 3.500 метара дубине а, при једном зарону, батерије су јој се поквариле и оставиле путнике заглављене унутра 27 сати. Произвођач Оушенгејт раније се суочавао са разним питањима као што је сигурносна евиденција и поштовањем прописа.
Путници су који су изгубили живот на Титану су били Стоктор Раш (61), шеф Оушнгејта, компаније која је организовала зрањање, британски истраживач Хамиш Хардинг (58), Шахзада Давуд (48) и његов син Сулеман (19), као и француски ронилац Пол-Анри Нарголе (77).