Лепота или новац: Шта прво примећују мушкарци, а шта жене на апликацијама за упознавање
Апликације за упознавање су почетак многих савремених љубавних прича, али шта је оно што људе наводи да некоме пруже шансу? Да ли је то шаљиво написана биографија, атрактивна слика, да ли главну одлуку доносе искључиво ваше личне преференце и жеље? Иако је то сигурно значајан фактор, изгледа да ваш пол такође игра кључну улогу у избору партнера у онлајн свету.
До овог закључка су истраживачи дошли након што су пратили кретање очију учесника док су користили апликацију за упознавање, да би видели како мушкарци и жене анализирају различите профиле за упознавање.
Мушкарци су имали тенденцију да се фокусирају на физичку привлачност, пре него што би узели било шта друго у обзир. Ово није велико изненађење, с обзиром на велику количину студија које су показале да је физички изглед мушкарцима веома важан када је у питању одабир партнера.
С друге стране, жене су разматрале и физички изглед, али и зараду.
"Без обзира на то колико је мушкарац био привлачан, жене су проводиле више времена гледајући мушка лица оних који нису зарађивали много новца," рекла је Ејми Ликинс, водећи аутор студије и професор клиничке психологије. Другим речима, жене могу да прихвате мушкарца који не зарађује много, све док добро изгледа.
Мушкарци су били претежно заинтересовани за женска лица, уз један занимљив изузетак: Имали су тенденцију да проводе мало више времена гледајући у профил жене која би имала високо плаћен посао, посебно ако је била оцењена као мање привлачна. Дакле, у суштини, жене су биле великодушније према мушкарцима са мање новца када су били привлачни, док су мушкарци били толерантнији према мање привлачним женама ако су зарађивале више.
Оно што је било једнако за све учеснике је то да су много више пажње обратили на лице, него на тело - укупно 83 одсто времена њихове очи су биле усмерене на регију лица, без обзира на друге понуђене информације на профилу.
"Очекивали смо овакве резултате, сличне смо имали у другим студијама праћења очију, чак и када су људи на фотографијама били једва обучени или чак голи. Људи су изузетно заинтересовани за лица, а то важи и за мушкарце и за жене," тврди Ејми за "Хафингтон пост".
Још једна разлика, која није много изненађујућа, је то да су мушкарци пријавили веће интересовање за краткорочне везе него за дугорочне, а жене су пријавиле веће интересовање за дугорочне везе, него за краткорочне.
На крају, закључак је био да, без обзира на пол, сви учесници су показали да се одлуке врло брзо доносе када је у питању онлајн упознавање. Тачније, истраживачи тврде да је потребно мање од 10 секунди да одлучимо да ли нам се нечији профил допада или не.