
Психолози откривају 4 типа путника у авиону: Који сте ви

Промена окружења приликом путовања авионом може у одређеној мери променити и нашу психу, стога не изненађује чињеница да се поједини путници током лета авионом понашају чудно, постају превише напорни, причљиви, па чак и импулсивни.
"Препознавањем различитих бихејвиоралних, односно понашајних шаблона и одговора на стрес можемо боље разумети због чега путници постају несарадљиви, као и пронаћи ефикасан начин за решавање спорних ситуација", сматрају стручњаци.
Презахтевни путници
Презахтевни путници су веома асертивни, али истовремено и крајње нестрпљиви и лако раздражљиви. Они јако цене ефикасност особља на лету, а чим нешто није како треба (лет касни, укрцавање иде споро, послуживање напитака се одужило и слично), одмах плану.
Током лета они од стјуарда и стјуардеса захтевају потпуну пажњу - дозивају их, траже да се њихове потребе задовоље (или проблеми реше), а своје незадовољство демонстрирају јавно и, наравно, на сав глас. Летачко особље према њима има посебан приступ - миран, стрпљив и транспарентан.
Изузетно друштвени путници
Изузетно друштвени путници не престају да причају - током пасошке контроле, укрцавања, лета, чекања пртљага. Њима је важно да имају са киме да поделе своје (често претерано) узбуђење, да некоме испричају ко су и шта раде и због чега лете тамо где лете. Седети у тишини за њих није опција.
Омести их у њиховим сеансама разговора је готово немогуће, па летачко особље за ове "крадљивце пажње" има посебан приступ: они их љубазно подсете на поштовање личних граница других путника и охрабре да пронађу друге видове забаве - да погледају филм, прочитају књигу и слично.
Анксиозни путници
За поједине путнике је летење авионом велики стрес, а ношење са њим тешко пада и тим путницима, али и онима у њиховом окружењу, укључујући и летачко особље. Турбуленције, необични звукови, па чак и најмања промена у реду летења анксиозне путнике може избацити из колосека.
Летачко особље је добро обучено за рад са таквим путницима: како би их умирили, стјуарди и стјуардесе их могу током лета уверавати да је све како треба, пружити им разумевање, па чак и анимирати их на неки начин, нарочито током критичних фаза лета (полетања и слетања).
Критични путници
Критични путници су обично усмерени само на негативне ствари, па су тако и веома раздражљиви уколико дође до било каквих промена, када су други путници неорганизовани, па чак и када је бука током укрцавања или лета премашује њихов праг толеранције, преноси Дејли Мејл.
Како би неутралисали ситуацију, стјуарди и стјуардесе могу оваквим путницима дати мало више "простора" - разговарати са њима о томе зашто је дошло до промена, подстаћи их да разумеју да је то привремено и слично. "Треба их навести да се фокусирају на себе - читају или раде", наводи стручњак.