Магазин

Психолози откривају 4 типа путника у авиону: Који сте ви

Авион је место на коме се сусрећу најразличитији типови људи - неко је смирен, неко у стресу, неко презахтеван, а неко потпуно опуштен и гледа само своја посла. Анализирајући путнике, стручњаци су издвојили 4 најчешће врсте путника и за сваку од њих нашли посебан приступ.
Психолози откривају 4 типа путника у авиону: Који сте ви© Canva / Digital Vision.

Промена окружења приликом путовања авионом може у одређеној мери променити и нашу психу, стога не изненађује чињеница да се поједини путници током лета авионом понашају чудно, постају превише напорни, причљиви, па чак и импулсивни. 

"Препознавањем различитих бихејвиоралних, односно понашајних шаблона и одговора на стрес можемо боље разумети због чега путници постају несарадљиви, као и пронаћи ефикасан начин за решавање спорних ситуација", сматрају стручњаци.

Презахтевни путници

Презахтевни путници су веома асертивни, али истовремено и крајње нестрпљиви и лако раздражљиви. Они јако цене ефикасност особља на лету, а чим нешто није како треба (лет касни, укрцавање иде споро, послуживање напитака се одужило и слично), одмах плану.

Током лета они од стјуарда и стјуардеса захтевају потпуну пажњу - дозивају их, траже да се њихове потребе задовоље (или проблеми реше), а своје незадовољство демонстрирају јавно и, наравно, на сав глас. Летачко особље према њима има посебан приступ - миран, стрпљив и транспарентан.

Изузетно друштвени путници

Изузетно друштвени путници не престају да причају - током пасошке контроле, укрцавања, лета, чекања пртљага. Њима је важно да имају са киме да поделе своје (често претерано) узбуђење, да некоме испричају ко су и шта раде и због чега лете тамо где лете. Седети у тишини за њих није опција.

Омести их у њиховим сеансама разговора је готово немогуће, па летачко особље за ове "крадљивце пажње" има посебан приступ: они их љубазно подсете на поштовање личних граница других путника и охрабре да пронађу друге видове забаве - да погледају филм, прочитају књигу и слично.

Анксиозни путници

За поједине путнике је летење авионом велики стрес, а ношење са њим тешко пада и тим путницима, али и онима у њиховом окружењу, укључујући и летачко особље. Турбуленције, необични звукови, па чак и најмања промена у реду летења анксиозне путнике може избацити из колосека.

Летачко особље је добро обучено за рад са таквим путницима: како би их умирили, стјуарди и стјуардесе их могу током лета уверавати да је све како треба, пружити им разумевање, па чак и анимирати их на неки начин, нарочито током критичних фаза лета (полетања и слетања).

Критични путници

Критични путници су обично усмерени само на негативне ствари, па су тако и веома раздражљиви уколико дође до било каквих промена, када су други путници неорганизовани, па чак и када је бука током укрцавања или лета премашује њихов праг толеранције, преноси Дејли Мејл. 

Како би неутралисали ситуацију, стјуарди и стјуардесе могу оваквим путницима дати мало више "простора" - разговарати са њима о томе зашто је дошло до промена, подстаћи их да разумеју да је то привремено и слично. "Треба их навести да се фокусирају на себе - читају или раде", наводи стручњак.

image