"Варајети" - ово је најбољих 5 филмова свих времена!
Иако су филмови као медиј тек нешто мало старији од једног века, ипак су млада уметничка форма. Од самих почетака снимања, сваке године је излазило по неколико наслова, а некад и по неколико одличних остварења само током једне године. Због тога је "Верајети" одлучио да овако велики број наслова сврста на једну листу уз помоћ стручњака из света филма. Они су саставили списак од 100 најбољих свих времена, а већи су проблем имали не са тиме кога ставити на листу, већ кога избацити са ње. Првих пет места припало је култним филмовима, које би требало погледати и сад, јер како кажу стручњаци, њихова радња, актуелна је и данас.
На петом месту ове листе нашао се култни филм из 1994. године "Претпарачке приче".
Иако се деценијама тврди да су седамдесете године у Холивуду биле плодотворне, али је мање познато да су то биле и деведесете. Овај филм је покренуо филмску револуцију, а њена маскота био је редитељ Квентин Тарантино. Тарантино, као пасионирани љубитељ филмова Б продукције, некадашњи запослени у видео клубу, направио је потпуно нови жанр. Филм "Претпарачке приче" је преко ноћи трансформисао филмски свет. Редитељ је инспирисао своје колеге, изађу из оквира традиционалног причања приче, а поново је винуо у етар глумце Бруса Вилиса и Џона Траволту.
"Претпарачке приче" су тематски базиране на шунд криминалистичким романима четрдесетих и педесетих година двадесетог века, а главни јунаци су умешани у криминално подземље Лос Анђелеса. У филму се паралелно одвија више радњи, за које гледалац на крају сазнаје како су повезане. Три главне међусобно повезане приче: Плаћени убица Винсент Вега је протагониста прве приче, боксер Буч Кулиџ је главни јунак друге, а Винсентов партнер Џулс Винфилд је главни јунак треће. Еклектични дијалози, мешавина хумора и насиља и цитати из многих других филмова карактерише овај филм.
"Грађанин Кејн", филм 1941. године, нашао се на 4. месту ове листе
У овом филму први пут су употребљене неке нове технике снимања. Деценијама је сматран најбољим икада снимљеним филмом. Тадашњи тајкун Вилијам Херст страховао је да је представљен у филму на лош начин, па је покушавао да стопира филм дајући му на тај начин публицитет и још више на популарности. Истина је да је Херст био само један од инспирација за градњу главног лика Кејна, а у многим моментима ће бити више него очигледна повезаност овог тајкуна Херста са главним ликом, али и са Херстовом дугогодишњу љубавницом која је глумила у овом остварењу.
Радња филма прати новинара који истражује значење последњих Кејнових речи. Филм је слагалица делова Кејновог живота, приказаних у нехронолошком редоследу, тако да их гледалац сам слаже. Када Кејна напушта друга жена, уништава јој собу у којој проналази снежну куглу, у којој ће видети фрагменте свог детињства. Друга тема филма је – колико су моћ и новац ограничени. На крају видимо Кејна као усамљеног старца, затвореног у Ксанаду, украшеној палати коју је изградио како би задовољио свој его. Његове скупоцене ствари не могу да замене емоционални губитак који је претрпео у свом животу. Помињане теме филма су и рад медија, несталност времена као и немогућност да се побегне од прошлости, али и тумачење "америчког сна".
Филм "Кум" из 1972. године, најцитиранији филм у мушком разговору, нашао се на 3. месту листе
Најчувенији филм редитеља Франсиса Форд Кополе, епска сага о мрачном делу америчке стварности. Породица Корлеоне, учила је генерације о животу у организованом криминалу, њиховој моћи, утицају и страху који су осећали или ширили. Истовремено, гледалац је увучен у драму италијанске фамилије, лојалност, ривалство и оданост. Одлична глума Марлона Бранда и Ал Паћина у ролама које као да су писане за њих, заувек им је обележило каријеру.
"Чаробњак из Оза" из 1939. године
Класик уз које су одрастале многе генерације, са ванременском радњом, поставио је златни стандард према коме су се сви наредни филмови овога типа равнали. Дороти и пријатељи који желе да покажу да су памет, љубав и храброст најважнији, ће утрти пут многим каснијим причама о супер херојима. Такође, прича може бити искоришћена и у данашње време као лекција младима да ствари и људи нису увек онакви каквим се представљају.
Ноћна мора велике већине гледалаца, филм "Психо" из 1960. године на првом је месту као најбољи филм свих времена, према оцени стручњака
Више него било који филм икада, овај филм је нешто што може изнова да се гледа и по више пута. За овај филм је комисија, састављена од стручњака из филмског света, рекла да нам сада говори више него икада, јер нам показује, у сваком тренутку, како је живот једна забавна кућа која се налази изнад понора. Антологијска сцена туширања, деценијама је изазивала језу а ових 45 секунди деловало је као нема краја.