Према реакцији публике на модне догађаје и трендове протекле три године, очигледно је да се људи радо окрећу моди током светских криза. Након многих драматичних момената на ревијама и занимљивих ТикТок трендова, прогноза за 2023. су еколошка свест, родно неутрална одећа, транспарентост и повратак у прошлост.
Екологија
Одржива мода је тема која је све популарнија у индустрији. Многи брендови и дизајнери скрећу пажњу на неопходни развој еколошке свести. Коришћење рециклираних и веганских материјала постаје све учесталије и указује на важност чувања животне средине, с обзиром на велико загађење од стране модне индустрије широм света.
Аналитичари сматрају да ће алтернативни материјали, направљени од биоразградивих материјала (трава, печурке), постати све заступљенији и да ће потрошачи тражити ''зелене алтернативе''. Такође, предвиђа се често критиковање брендова који екологију користе само као маркетиншки трик, умести искреног залагања за природу.
Родно неутрална мода
Млађе генерације изузетно утичу на развоје модних трендова, а одећа ''без пола'' је један од њих. Модна индустрија ће морати да се прилагоди жељама генерације Зед, јер се сматра да ће она бити водећа генерација у куповини и профитабилности. Андрогени стил је присутан већ деценијама, али стручњаци у индустрији сматрају да ће бити један од водећих таласа за 2023. годину. Многи млади љубитељи моде не желе да се ограничавају гардеробом која је искључиво намењена за њихов пол и због тога се дешавају многе промене на сцени. ''Родно флуидни'' модни комади ће бити популарни кроз комбиновање различитих стилова.
Носталгија
Модни трендови се циклично понављају и често се враћају исти стилови од пре десетак година, у различитим варијацијама. Прошле године је један од најдужих и најпопуларнијих трендова била мода раних двехиљадитих година, што је указало на жељу за повратком у прошлост и савременом интерпретацијом старијих естетика.
У складу с тим, одређени брендови повраћају првобитан дух визуелног идентитета. ''Барбери'' је раније овог месеца објавио фотографије нове кампање на Инстаграму, на којима се може видети стари лого бренда, уз минималне измене. Позитивне реакције јавности на пројекат доказују да носталгија и аутентичност бренда могу бити на врху трендова ове године.
Транспарентност и искреност
Са развојем друштвених мрежа, које имају огромни утицај на успех модних кућа, модна индустрија ће имати задатак да успоставља интимнији однос са публиком и муштеријама. Данас је довољно да само неколико објава корисника Твитера или ТикТока прославе или потпуно угрозе модни бренд. Због тога, промишљен маркетинг, транспарентност по питању материјала и етичке и политичке коректности, као и репутација дизајнера су важни фактори за креативце у моди. Такође, дизајнери ће све више припремати инклузивне колекиције и ревије, модели ће бити различитих година (уместо искључиво младих модела), а славиће се и другачији облици тела.