Како само једна објава на друштвеним мрежама може утицати на пословни успех
Друштвене мреже су отвориле мноштво нових опција за компаније. Промовисање производа и услуга никада није било лакше изводљиво, било да је у питању унајмљивање инфлуенсера, менаџера за друштвене мреже или промовисање путем различитих платформи.
За разлику од реклама на телевизији и билборда, друштвене мреже представљају ''интимнију'' врсту промоције. Пружају прилику корисницима да искажу своје мишљење по питању одређеног производа или бренда, директно у коментарима испод објава. Осим тога, многи корисници могу направити сопствене објаве везане за одређену фирму, а ако објава постане вирална, може имати велики утицај на будућност тог бизниса. Наравно, такве промоције су мач са две оштрице.
Постоје позитиван и негативан екстрем који се може приметити. Пример позитивног утицаја на мали бизнис је ТикТок клип од прошлог месеца, у коме млада девојка приказује празан ресторан својих родитеља.
@jennif3rle tiktok do your thing & help support my parents Vietnamese restaurant:( my parents haven’t been having that many customers & been feeling stressed dealing with financial issues. if you want to check it out, they make delicious vietnamese food:) 1010 Hopper Avenue, Santa Rosa, CA 95403 #fyp#vietnamesefood#restaurant♬ The videos under this audio breaks my heart - •.༺♡༻.•
''Растужује ме када посматрам своје родитеље како седе и чекају да им дођу муштерије,'' написала је преко снимка празног ресторана. У објави је додала адресу ресторана, као и да је породица под стресом због финансијских проблема. Видео клип је погледало више од милон људи. Убрзо, појавило се на хиљаде ''лајкова'', позитивних коментара, а стотине корисника је написало да планира да посети ресторан.
Пример негативног утицаја друштвених мрежа, чак и на светски познат и велики бренд, је недавна контроверзна кампања модне куће ''Баленсијага''. Након што је само неколико Твитер корисника приметило неприкадне елементе кампање у новембру, теорије и оптужбе за педофилски, непрофесионални и потенцијално опасан маркетинг су се прошириле по целом интернету.
Објаве у којима корисници критикују бренд или клипови у којима уништавају њихове производе су добијали на милионе прегледа. Бренд је убрзо поптуно нестао са друштвених платформи, због великог притиска јавности. Иако је кућа ''Баленсијага'' пре неколико недеља поставила јавно извињење и планове за будућност, мишљење јавности се и даље није променило.
Постоји неколико главних промена у свету маркетинга и бизниса од како су друштвене мреже постале део свакодневнице:
Поверење и успостављање односа са муштеријама
Циљ сваког бизниса је да се добије поверење јавности, као и чување редовних муштерија. Поверење се гради кроз искреност и транспарентност од стране бизниса, јер људи желе да се осећају као да ''познају'' одређен бренд или производ. На пример, приказивање процеса креирања одређеног производа може привући људе који су радознали и желе да се увере у аутентичност услуге.
Осим искрености и односа, сам процес рекламирања је једноставнији и бржи. Лакше је направити неколико објава са квалитетним дизајном, фотографијама или цитатом, него тражити продукцијске куће за снимање рекламе.
Тешко је обрисати прошлост
Као претходно наведен пример, сваки пропуст се документује и може заувек остати на интернету и заувек оштетити бренд. Због тога је добро имати менаџера за друштвене мреже, који се искључиво бави одржавањем добре репутације у онлајн свету. Муштерије тада добијају велику моћ, чак и над светски познатим компанијама, тако да је важно имати добро конструисане објаве.
Широка публика, али и конкуренција
Рекламу на друштвеним мрежама може видети на десетине или чак стотине хиљада људи, што је сигурно врло добро за бизнис. Исто тако, милиони компанија, малих и великих бизниса и сл. морају да ''деле'' један тип платформе и маркетинга, тако да постоји и велики притисак и конкуренција. Онлајн присуство бренда има одређене ризике, али уз добар менаџмент и познавање публике, може бити главни елемент успеха.