Зашто више верујемо инфлуенсерима него рекламама

Више од 90 процената потрошача више верује онлајн инфлуенсерима него обичним огласима и рекламама, каже Институт за дигитални маркетинг
Зашто више верујемо инфлуенсерима него рекламама© Pixabay/geralt

Иако инфлуенсери одавно нису нова тема, њихов утицај расте више него икада. Колико је овај вид сарадње важан, показао је и први ''Инфлуенсер маркетинг самит'' који је у октобру одржан у Београду. ''Инфлуенсер маркетинг хаб'' каже да је ова грана бизниса у 2019. години донела 6.5 милијарди долара прихода на глобалном нивоу, а да ће се број повећати на 16 милијарди долара до краја 2022. године. Спонзорисање производа на Инстаграму се показало као одличан бизнис план.

Данас се термин "позната личност" и "инфлуенсер" често поклапају, а мишљења о њиховом значају су подељена. Поред фанова који их редовно прате, постоје они који сматрају да је присуство оваквих онлајн актера прецењено. Упркос критикама, скандалима и неетичком промовисању производа и услуга, бројеви показују да ће тај начин маркетинга само наставити да расте, с обзиром да 75 процената компанија у целом свету сарађује са инфлуенсерима. У последњих неколико година су се појавили и виртуелни инфлуенсери који такође представљају своје животне стилове и раде са многим брендовима. 

Повезујућа нит, коју видимо међу свима, је промовисање одређеног начина живота. Блогерке које уживају у здравој исхрани и вежбању могу да нас подстакну да и сами направимо овакве промене у навикама. Инфлуенсери који постављају фотографије и снимке са прелепих путовања нам уливају наду да и ми можемо посетити такав рај на земљи. Модне блогерке нам помажу у експериментисању са стилом.

Према истраживањима, постоји неколико разлога зашто људи верују свом омиљеном инфлуенсеру који им препоручују савете и производе. Најчешћи је ''ефекат ореола'' - када сви позитивни утисци које имамо о некоме утичу на нашу перцепцију свега што они говоре или ураде. Са овиме се везује и фактор привлачности. Када је неко атрактиван и има углађен изглед, лакше је поверовати да је добра и поуздана особа. Такође, постоји и осећај блискости када нам насмејано људско биће које редовно виђамо на мрежама, препоручи производ, за разлику од добро исценираних реклама за брендове. Ствара се занимљив парадокс јер знамо да су обе врсте рекламирања плаћене и промишљене, али оно што прави главну разлику је персона за коју се вежемо.

Свако има право да бира ког инфлуенсера жели или не жели да прати. Међутим, ово има одређен ризик када се промовишу теме за које је потребно стручно мишљење попут менталног здравља, исхране, фитнеса...Најважније је да смо сигурни да су савети који нам се нуде, добијени од поузданих извора, без обзира да ли је у питању дигитална персона или реклама.