Вештачка интелигенција у креативним индустријама - помоћник или претња "креативцима"
Примена вештачке интелигенције у креативним индустријама попут моде, уметности, копирајтинга и СММ (social media managementa) све је запаженија, а опстанак бројних креативних позиција сада је и више него упитан. Да ли АИ (AI - artificial intelligence) може да парира, па чак и замени графичке дизајнере и друге "креативце" или је ипак само алат који ће им олакшати свакодневни рад?
Вештачка интелигенција има много плусева: алгоритми су у стању да поједине задатке решавају много брже од човека захваљујући аутоматизацији читавог процеса или његовог дела, што обезбеђује ниже трошкове (на рачун уштеде времена и ресурса) али и већу прецизност у реализацији - јер, сложићете се, алгоритам неће грешити јер се уморио.
Са друге стране, минуси нису занемарљиви па ма колико "интелигентни" били, алгоритми и даље зависе од човека, а њихов рад условљен је учешћем инжењера, програмера и дизајнера. Ту је и питање креативног приступа - чињеница је да још увек ни један алгоритам није усавршен за креативне подухвате, а дизајн, стварање садржаја и вођење друштвених мрежа захтевају управо то, креативност и често персонализован приступ. На крају, ту је и недостатак флексибилности, будући да алгоритам сам по себи није у могућности да се самостално адаптира на промене, већ захтева подршку професионалаца.
Закључак је следећи: без обзира на све бенефите које савремене технологије и платформе имају, позиције које захтевају креативност, флексибилност и смисао за лепо и даље су незаменљиве, а употреба АИ алата је тек помоћ дизајнерима.
Примена АИ у креативним индустријама
Прављење графичког садржаја - корисни АИ алати у данашње време имају способност да генеришу графичке дизајнерске артефакте попут слика, логотипа, илустрација, па чак и фонтова, на тај начин штедећи време дизајнерима који ће више времена имати да се фокусирају на задовољство корисника.
"UX" дизајн - грана графичког дизајна која подразумева "искуство корисника" (user experience) у великој мери може се ослонити на вештачку интелигенцију, будући да су АИ алати погодни за анализу понашања корисника и имплементацију измена дизајна зарад бољег корисничког искуства. Стога се све чешће кроз специјализоване алгоритме провлаче подаци о корисничком искуству, на основу којих се касније уносе потребне корекције.
Интерфејс дизајн - на основу преференција корисника, вештачка интелигенција може помоћи дизајнерима да креирају атрактивнији интерфејс са што бољим функционалностима, које ће резултирати и бољим метрикама. Поред статичног дизајна, АИ је сада довољно "интелигентна" да учествује и у креирању интерактивног дизајна захваљујући способностима праћења реакција корисника у реалном времену.
Шта вештачка интелигенција сигурно неће моћи у ближој будућности
И поред револуције на пољу дизајна и уметничке индустрије и брзог развоја и имплементације вештачке интелигенције, поједини задаци и даље представљају "велики залогај" чак и за паметне плафторме, будући да су интуиција, емпатија, као и разумевање менталитета и даље неопходни за креирање креативног и прилагођеног садржаја који ће одговорити на све потребе корисника и бити културолошки и емотивно прихватљив.
Недостатак аутономије највише се огледа у креирању новог садржаја, који може направити повезаност са корисником, какав може креирати само човек, док машина може на себе преузети тек наредне кораке процеса - репетитивни рад на већ постојећим идејама и концептима. Такође, део који остаје недокучив за АИ алате јесу култура и менталитет, премда су нијансе те које чине разлику, а могу бити увредљиве, па чак и недопустиве у појединим културама.