Стара слика годинама стајала иза врата породичне собе, њена вредност запањила је и стручњаке
Француска породица је била изненађена када је сазнала да је слика коју су држали окачену иза врата у једној од просторија у кући, изгубљено дело мајстора Питера Бројгела Млађег.
Слика под називом "Сеоски адвокат" је приказ жанр-сцене у којој се види адвокатска канцеларија, пуна докумената на столовима и људи који чекају на ред. Испрва се претпостављало да је у питању приказ плаћања пореза, али црна адвокатска капа на једном од ликова са слике служи као право објашњење сцене. Сељаци прилажу кокошке или јаја намењена као поклон или наплата радницима. Стручњаци претпостављају да датира из периода између 1615. и 1617. године.
Прошле недеље је продата на аукцији у Паризу за седамсто осамдесет хиљада евра. Вредност слике је откривена када су укућани одлучили да праве списак инвентара и тражили стручњака да анализира уљану слику.
"Генерације породице су је више од једног века звали 'Бројгел', јер нико није био сигуран колико је аутентичан рад," изјавио је аукционар Мало де Лусак за "Арт њузпејпер (The Art Newspaper)". Лусак је предводио инвентар.
Оно што чини слику другачијом од осталих дела Бројгела је њена величина. Димензије слике су 111 x 184 центиметара, дупло веће од других радова уметника. "Формат овакве величине омогућује посматрање детаља изблиза, као што су прљавштина испод ноктију појединих актера или страх у њиховим очима. Слика је у сјајном стању," рекао је де Лусак.
Слика је послата код три различита стручњака за процену: два у Франуској и код једног специјалисте за Бројгелова дела у Немачкој. У децембру прошле године су сви потврдили да је у питању оригинал. Постоји око двадесет потписаних слика "Сеоског адвоката", неке су израђене на платну, а неке на бакру. Сама композиција има две варијације, са мањим изменама детаља, а пронађено дело представља првобитно замишљену верзију сцене.
Питер Бројгел Млађи је познат по сликању копија радова свог оца, Питера Бројгела Старијег, а имао је и сопствени опус. Теме његових слика су често биле религијске, а радио је многе пејзаже и сцене из свакодневног живота.