Магазин

Ајфон убедљиво доминира у рејтингу најпродаванијих премијум телефона

Два највећа светска ривала у области технологија и мобилне телефоније, компаније Епл и Самсунг, још једном су одмериле снаге, а последња истраживања показала су да је америчка технолошка компанија доминантнија када су у питању премијум уређаји. Ипак, ни Самсунг није "остао дужан" имајући у виду да "држи" чак трећину укупног броја продатих уређаја.
Ајфон убедљиво доминира у рејтингу најпродаванијих премијум телефона© Canva / Leung Cho Pan

Убедљива доминација компаније Епл неоспорива је када су у питању мобилни уређаји показала су најновија истраживања Каналис естимејтс, водеће глобалне компаније за аналитику тржишта технологија. Како је наведено у истраживању, и поред очигледно опадајућег тренда продаје мобилних телефона који се наставио и током првог квартала 2023. године, за 13,3 процената, удео Елп смартфона у ценовном рангу изнад 500 америчких долара "скочио" је за готово 5 посто.

Ајфон доминира у премијум категорији

Како се наводи у аналитичким подацима које је овјавила истраживачка кућа, на списку најпродаванијих мобилних телефона чија је малопродајна цена изнад 500 долара, чак прва четири места заузимају Епл уређаји - Ајфон 14 Про Макс, Ајфон 14 Про, Ајфон 14 и Ајфон 13, док се на петом месту налази Самсунгов С23 Ултра. У Топ 15 нашли су се и Шаоми 12 и Хуавеи Мејт 50.

Занимљиво је и да је су се на листи најпродаванијих телефона у вредности изнад 500 долара нашли и старији модели Ајфона, попут Ајфона 12 и Ајфона СЕ (треће генерације).

Телефони по цени изнад 800 долара заузимају чак 41 проценат светског тржишта

Последња истраживања показују и да је тренд куповине телефона премијум категорије у порасту, као и да чак 41 проценат западноевропског тржишта заузимају мобилни уређаји чија малопродајна цена прмашује 800 америчких долара. У поређењу са претходних пет година, ови подаци представљају апсолутни рекорд.

Са друге стране, они "за класу нижи" по ценовном рангу (од 600 до 799 долара) заузимају тек 3 процента тржишног удела, док се на другом месту по популарности са 25 процената удела на тржишту налазе јефтинији модели чија цена варира између 200 и 299 америчких долара.

Самсунг "држи" чак 35 посто тржишта

И поред осетног пада потражње за смартфонима у односу на прошлу годину, компанија Самсунг и даље се може похвалити лидерском позицијом када је продаја мобилних телефона у питању. Према истраживањима Каналиса, чак 35 посто свих продатих мобилних уређаја су марке Самсунг, од који је најпродаванији најновији премијум уређај С23 Ултра, док се на другом и трећем месту налазе С23 и А14 модели.

"Самсунг је незнатно променио фокус и оријентисао се на средњу и вишу класу када је Западна Европа у питању, а мотив су свакако већи приход и јачи потенцијал када су интеграције у питању", навео је Рунар Бјорховд, аналитичар компаније Каналис.

На другом месту по уделу на тржишту мобилних телефона сасвим очекивано нашао се Епл, који "каска" за Самсунгом за само 2 процента, док је треће место припало компанији Шаоми, који "покривају" 15 посто тржишта.

Додатно, према најновијем извештају који је објавио Конзјумер Интелиџенс Рисрч Партнерс (Consumer Intelligence Research Partners), у последњих 12 месеци забележен је највећи прелазак корисника са Андроид телефона на Епл, у односу на задњих пет година.

Према њиховим подацима, 15 посто купаца Ајфона навело је да је на њега прешло након коришћења Андроид уређаја, а међу разлозима наведени су и следећи:

1. Дужа софтверска подршка - Епл обично даје софтверску подршку за Ајфон телефоне пет или шест година док Андроид телефони немају толико дугорочну подршку, иако Самсунг у последње време бележи велик напредак на том подручју.

2. Ајфон нуди бољу вредност - ово је дефинитивно паметније улагање за оне који стално мењају телефонске уређаје јер дуго задржавају пристојну циену. Вредност Андроид телефона драстично опада током година

3. Ајфон нуди Ајмесиџ -  није само једноставна размена порука већ садржи више опција

4. Ајфон је популарнији међу младима


5. Ајфон има бољи избор апликација - овде се не мисли на број апликација, већ на њихов квалитет. Два су разлога за то: први је то што програмери апликација обично зарађују више новца путем ИОС оперативног система, па дају приоритет Еп Стору (App Store) у односу на Плеј Стор (Play Store), други је што Еп Стор нуди већи избор професионалних апликација за креативност.

image