Магазин

На пут без пртљага: Авио-компанија нуди услугу изнајмљивања одеће

Јапанска авио-компанија је покренула нову услугу, која ће наводно омогућити путницима да резервишу одевне комбинације, које ће унапред бити остављене на месту њиховог боравка. Путници ће моћи да бирају одећу различитих величина и за сваку сезону и прилику.
На пут без пртљага: Авио-компанија нуди услугу изнајмљивања одећеGetty © Tomohiro Ohsumi

"Јапан Ерлајнс" је лансирао нови нову идеју као начин за смањење емисије угљеника. Авио-компанија се удружила са једном од највећих јапанских корпорација, Сумитомом, како би понудила услугу изнајмљивања одеће за посетиоце те земље. Услуга се зове Ени вер, енивер (енглески Any Wear, Anywhere - било која одећа, било где) а циљ је подстицање путника да пакују мање одеће у пртљаг, чиме се смањује потрошња горива авио-компаније, па самим тиме и емисија угљеника.

Путници ће моћи да користе сајт Any Wear, Anywhere и да унапред резервишу услугу изнајмљивања одеће. Потребно је унети информације о лету, величини одеће, дужини боравка и у којој сезони се путује најмање месец дана унапред. Затим, ће одећа бити послата директно у смештај и биће спремна за путника када дође у земљу.

Изнајмљивање кошта између четири и седам хиљада јена (између три и пет хиљада динара), у зависности од броја артикала. Посетиоци могу да изнајме до осам одевних предмета на две недеље. Поред система онлајн резервација, Сумитомо такође надгледа набавку, прање и испоруку одеће, у партнерству са компанијом за хемијско чишћење и добављачем одеће.

Пробни период ће у почетку бити ограничен на посетиоце који долазе у земљу коришћењем "Јапан Ерлајнс-а" до августа 2024. године. Међутим, ако се покаже да је услуга успешна, Сумитомо би могао да размотри могућност да је уведе и на друге превознике, као што су Америкен Ерлајнс, Бритиш Ервејз, Катеј пасифик ервејз и Малазија Ерлајнс.

Циљ јеодрживост

Као део свог програма "Вижн (Vision) 2030", "Јапан Ерлајнс" се нада да ће проширити своју употребу одрживог авионског горива (САФ). Међутим, с обзиром да су залихе тренутно ограничене, превозник тражи друге начине да смањи емисије угљеника.

Иако уклањање неколико комада одеће из кофера можда не звучи много, али чак и мала корекција тежине авионског пртљага може направити разлику на великим удаљеностима. Представници компаније су за јавност објаснили да сваки килограм тежине на лету између Токија (ХНД) и Њујорка (ЈФК) смањује емисију угљеника из авиона за 0,75 килограма.

Такође, када се спроводи у великом обиму, иницијатива би могла бити веома ефикасна. Према Јапанској националној туристичкој организацији, 1,9 милиона страних путника посетило је Јапан у мају 2023. године, достигавши ниво од скоро 70 одсто раста туризма који је забележен пре пандемије. Овај прилив страних посетилаца, потпомогнут поновним отварањем граница земље, могао би да обезбеди довољан број корисника услуге Any Wear, Anywhere, како би утицај био позитиван.

image