Марк се мало прерачунао? Интересовање за Закербергову имитацију Твитера драматично пало
Успех Тредса од 100 милиона пријава у првих пет дана од лансирања "Метиног" ривала Твитеру био је кратког даха. Анализа података показала је да се употреба апликације Марка Закерберга сурвала.
Закерберг је покренуо Тредс ослањајући се на Инстаграм, што је кориснике ове платформе подстакло да се региструју за текстуалну апликацију када је лансирана 6. јула. Унакрсна промоција је помогла новој платформи да досегне десет милиона корисника за само седам сати, док је Закерберг узбуђено уживо објављивао податке.
У року од недељу дана, Тредс је достигао 150 милиона преузимања широм света, при чему Индија чини 33 одсто нових корисника, а Бразил још 22 процента. Подаци компаније "Дејта.аи" показују да америчко тржиште покрива само 16 одсто преузимања.
Међутим, у истом временском оквиру, Тредс је забележио пад својих дневних активних корисника за 40 одсто, а просечно дневно време по кориснику се смањило четири пута, према подацима "СензорТауера". Само 16 одсто корисника се вратило седмог дана након преузимања, а време проведено на Тредсу током викенда је смањено за 60 процената у односу на максимум од 6. јула.
Despite Threads strong sign-ups/DAUs, ST data shows engagement remains low. Weekend time spent declined 60% from Jul 6 highs; this was 60% & 85% lower than avg time spent on Twitter & Insta, resp.#SensorTower, #Threadsapp, #mobileappdata, #Instagram#Twitterpic.twitter.com/tFHyuBG7UO
— Sensor Tower (@SensorTower) July 12, 2023
Чак и на свом врхунцу, 6. јула, Тредс је имао 85 одсто мање ангажовање корисника од Инстаграма и био је лошији од Твитера за 60 одсто у истом показатељу, рекли су аналитичари "СензорТауера".
Додатни подаци су показали да се употреба Тредса смањила са 20 минута дневно по лансирању на само пет после недељу дана. У међувремену, Твитер и Инстаграм су се држали стабилно на 30 односно 60 минута.
"Мислим да би требало да постоји апликација за јавни разговор са више од милијарду људи", похвалио се Закерберг након лансирања Тредса и поручио да ће се "Мета" фокусирати на "љубазност и учиниће ово место пријатељским".
У пракси, ово се претворило у врсту цензуре која се већ практикује на Фејсбуку и Инстаграму, са додатном могућношћу да људи изгубе своје Инстаграм налоге ако добију забрану за објаве у Тредсу.
Аналитичари података на мрежи спекулишу да публика заинтересована за фотографије није толико заинтересована за текстуалне постове.
Пролазни интерес корисника није једини проблем Тредса. Закерберг је већ добио поруку од "Твитера" који га оптужује за плагијат. Одбор за правосуђе Представничког дома је у понедељак обавестио Закерберга да би сви његови судски позиви који се односе на "Мету", везано за цензуру, могли да буду примењени и на Тредс.
Подсећања ради, прва друштвена мрежа која је достигла 100 милиона корисника био је "Гугл+" који је покренут 2011. и угашен 2019. због недостатка интересовања.