Магазин

Нови телефонски бонтон - порука пре позива, никада говорнa поштa

Начин на који обављамо позиве драстично се променио заједно са напретком технологије - сада можемо да се јавимо на телефон било где, као и што смо у могућности да одмах проверимо мејлове. Телефонске норме се мењају брзином светлости а многи људи се осећају збуњено због тога. Постоје неписана правила телефонских позива и порука и разликују се међу генерацијама, те је корисно имати увид у њих.
Нови телефонски бонтон - порука пре позива, никада говорнa поштa© Andrea Piacquadio/pexels

У данашњем убрзаном, дигиталном добу где се технологија непрестано развија и обликује наше свакодневне интеракције, правила комуникације се мењају брже него икад. Традиционални телефонски позиви полако постају мање популарни, а пристојност се све више дефинише према дигиталним стандардима. Шта стручњаци лепог понашања кажу - када је прихватљиво да се јавимо, да одговоримо на поруку или пак, да оставимо говорну пошту? 

Говорна пошта није најбоља опција

Ова опција, као средство телефонске комуникације и није баш препоручљива. Ако имате информације које треба да пренесете на тачан и благовремен начин, далеко је боље да је напишете у у поруци или у имејлу. Већина телефона сада транскрибује говорну пошту, тако да постоји велика вероватноћа да нас људи и не слушају шта сте рекли, већ читају нетачно, аутоматски транскрибовану поруку. Осим ако ипак имате да испричате "сочну" причу својој другарици или ближњима, препорука је да то ипaк буде говорна пошта.

Порука пре позива

Позивање некога без упозорења може да буде стресно за особу коју зовете. Уместо тога, унапред им пошаљите поруку и питајте их да ли могу да разговарају, или да вас позову када буду слободни или да ли могу да изаберу време у које би желели да разговарају. Ако је то неко кога редовно зовете, сазнајте које је његово идеално време, на пример, после посла или само недељом поподне и онда га позовите.

Бирајте речи у порукама

Речи и контекст су кључни за поруке пре позива. Једноставан текст "назови ме" може да наведе некога да помисли да је хитан случај. Појасните да ли је хитно, а ако се ипак ради о некој теми, напишите укратко о чему је реч.

Ови кораци су посебно неопходни за видео позиве. "Ухватити" некога на видео позиву у неочекивано време може да буде непријатно за све. Никада не би требало да започнете Фејстајм или други видео позив без упозорења.

Не морате да се јављате на телефон

Само зато што вас неко зове из ведра неба не значи да морате да се јавите. Ако сте у ресторану, или сте у купатилу или на састанку, искључите звук и јавите им се кад буде згодно:

"Сви имамо контролу над нашим телефонима и можемо да одлучимо да ли је право време да одговоримо на позиве, каже је Лизи Пост, стручњак за бонтон.

Можете једноставно да пошаљите поруку. Паметни телефони ће омогућити да пошаљете аутоматски текстуални одговор када не можете да одговорите. Зато, размислите о додавању адекватног, аутоматског одговора.

Емоције и чињенице

Када покушавате да одлучите који је најбољи начин комуникације, размислите шта желите да кажете. Све што захтев мишљења или где су "уплетене" емоције, најбоље је урадити преко телефонског позива. Чињенице и планове често је најбоље написати. Уколико је текст поруке предугачак и компликован, питајте да ли можете да поразговарате, пише Вашингтон пост.

Сачекајте, ако није хитан случај

Ако особа није одговорила на ваш позив, немојте слати поруку или имејл као подсетник. А ако је у питању хитан случај, то наведите у текстуалној поруци.

Видео позиви на Фејстајму, Гугл миту, Зуму

Када обављате видео позив, поведите рачуна да вам цело лице испуњава екран, а не само чело и нос, и останите на једном месту док се позив не заврши. Када се људи, посебно деца, крећу около током видео позива, то може да дезоријентише особу са друге стране. Ако желите да лутате около и обављате кућне послове док разговарате, пређите на уобичајен позив. Видео позиви у јавности су такође осетљиво питање. Ако сте напољу, око вас постоје странци који се налазе у вашем "кадру", али нису пристали да буду пред камером. Имајте то у виду и бирајте мирнија места, где можете да поразговарате.

Спикерфон у јавности није препоручљив

Било да се ради о обичном позиву или видео позиву користите слушалице или се јавите касније. Међутим, и слушалице решавају само половину проблема, јер људи и даље морају да чују вашу страну разговора. Ако сте у превозу, канцеларији или продавници, будите свесни простора других људи, као и колико гласно причете.

image