Тежак проблем: Сумо рвачи били претешки да би авион полетео, па организован додатни лет
Планирано је било да сумо рвачи одлете авионом типа "боинг 737-800" од аеродрома Ханеда у Токију и аеродрома Итами из Осаке, да би отишли на острво на крајњем југу земље, Амами Ошима, где је био заказан спортски фестивал, преноси "Гардијан".
Забринутост је почела да расте када је особље схватило да су на списку путника сумо рвачи, чија је просечна тежина сто двадесет килограма, што је много више од просечних седамдесет килограма по путнику нормалне грађе. Пошто аеродромска писта на острву Амами није била у могућности да прими већи авион, радници ЈАЛ су морали да затраже додатну летелицу за двадесет седам рвача, укључујући четрнаест рвача који су морали да лете од Итамија до Ханеде, да би се укрцали на специјални лет.
"Веома је необично да се уведе још један посебан лет због ограничења тежине на летелицама", рекао је портпарол ЈАЛ, за регионални лист "Минами-Нипон Шинбун". Додатни летови су ангажовани за повратак сумо рвача кућама, након што је турнир завршен у недељу, навели су јапански медији.
Ово није први пут да су се сумо рвачи појавили у медијима због сличне ситуације. Фотографија сумо рвача нагураних у мали путнички авион 2014. године постала је хит на интернету.
Sumo wrestlers on board a Dash 8 with 2+2 seating. Looks a bit tight :) RT @hakkakubeya: pic.twitter.com/ZxEDRwv8NY
— Flightradar24 (@flightradar24) August 1, 2014
Касније се група рвача фотографисала док су се возили у аутобусу на путу ка кампу.
激励会場へ向かうバスの車内。暑苦しとは言わないで(笑短い時間の移動で冷房もきいているので大丈夫です。#sumopic.twitter.com/NS6EMtbdvf
— 八角部屋 (@hakkakubeya) July 30, 2014
Иако не постоји минимална килажа коју је потребно достићи за добијање титуле сумо рвача, сигурно је да вишак телесне масе даје предност у игри. Орора Сатоши, који је рођен у Русији и који је одлучио да оде у пензију пре пет година, био је тежак око двеста деведесет два килограма и још увек носи титулу најтежег сумо рвача у историји.