Пешкир, али модеран: Како је Икеа одговорила на нову Баленсијагину сукњу-пешкир од 695 долара
Готово да нема особе на друштвеним мрежама којој макар једном у протеклих пар дана на почетној страници није "искочила" слика најновије Баленсијагине сукње-пешкира. Овај комад одеће (ако се то може тако назвати) креатори су оценили као прави хит за предстојећу сезону, а његова вртоглава цена, рекло би се да боде очи још више него сам дизајн.
Мода или социолошки експеримент
Модни "испад" Баленсијаге би можда изазвао блажу реакцију корисника да креативни директор, Демна Гвасалија, само неколико месеци раније није изјавио да "жели да моду и Баленсијагу врати њиховим коренима и креира квалитетну одећу". Контроверзни креатор је тада у интервјуу за Вог истакао и да ће зрелије и озбиљније приступати моди.
£695 for a towel- at this point Balenciaga are a social experiment pic.twitter.com/edTGn7FXpB
— Soph 💙 (@sophh_x) November 15, 2023
Међутим, након неколико апсурдних креација у низу, као и изјава креативног директора бренда, све више људи је убеђено да се Баленсијага и друге модне куће шале са купцима и да је пре у питању социолошки експеримент него мода.
Икеа ухватила"талас" и понудила реплику сукње-пешкира
Још више реакција од саме сукње-пешкира изазвала је Икеина маркетиншка кампања у којој манекен позира у њиховој радњи са "ВИНАРН" пешкиром у боји песка, који неодољиво подсећа на Баленсијагин "бисер". Реакције на друштвеним мрежама су на овакав потез шведског бренда искључиво позитивне, будући да су једни од ретких који сав бесмисао савремене моде исмевају на оригиналан и креативан начин.
Ово није први пут да је Икеа на бриљантан и довитљив начин одговорила на модни изазов: 2017. године Баленсијага је лансирала "оверсајзд" мушки цегер плаве боје по цени од 2.145 долара, што је маркетинг тим Икее навело да изрекламирају свој, чија је цена свега 75 центи. И тада су мреже "гореле" због маркетиншке кампање Швеђана, а Баленсијага нашла на стубу срама.
Корисници друштвених мрежа већ су почели утиске о рекламној кампањи Икее да деле на својим налозима, а ако је судити по броју реакција, шведски бренд је још једном показао како изгледа добар маркетинг на делу.
@IKEA ponovo objasnila sta je marketing 🪄 pic.twitter.com/5cD55hMdBg
— Alexandra Ivankovic (@aparatzakokice) November 17, 2023
Исцепане хулахопке, кесица чипса и други "бисери" модних брендова
Баленсијагина сукња-пешкир није прва на свету креација тог типа: 2020. године, мини сукњу од фротира креирала је модна кућа Фенди, а исте године лансирана је и пролећна колекција бренда Лудовик д Сент Сернин, чији је један од главних модела био управо сукња-пешкир. Тада се, међутим, није "дигла" толика прашина.
Оно што кориснике највише брине (или забавља, како кога) јесте чињеница да су креације великих модних брендова из године у годину све ексцентричније и апсурдније, при чему се акценат ставља на привлачење пажње пре него на практичност.
Средином 2020. године модна кућа Гучи креирала је поцепане хулахопке чија је цена од 190 долара покренула бројне расправе. И док су се инфлуенсери утркивали ко ће их изнети на оригиналнији начин и боље уклопити са остатком гардеробе, остали су негодовали да је мода отишла у потпуно супротном смеру. Ни Баленсијага "није остала дужна" - у октобру прошле године овај модни бренд је изненадио све лансирањем ташнице у облику кесице чипса, а затим и футуристичком торбом са великом "рукавицом" уместо дршке.