Магазин

Користите емотиконе у пословној комуникацији? Који су прихватљиви, а који строго забрањени

Око 70 процената људи у пословној комуникацији користи емотиконе, а по мишљењу 44 процента испитаника они су одраз непрофесионализма и неозбиљности. Неки "емоџији" су са временом постали општеприхваћени међу колегама, али постоје и они који су неприкладни и одраз некултуре. Шта сме, а шта не када је реч о употреби емотикона у комуникацији са колегама?
Користите емотиконе у пословној комуникацији? Који су прихватљиви, а који строго забрањени© Canva / ภาพของ Chakrapong Worathat

Без обзира на чињеницу да већина људи данас у својој комуникацији са колегама користи емотиконе, они и даље изазивају веома помешане емоције. Неки, посебно млађи запослени, их сматрају сасвим прихватљивим, па чак и пожељним у неформалној комуникацији, нарочито у препискама са колегама својих година. Међутим, готово половина испитаника (чак 44 посто) сматра да им ипак није место у том свету и да у комуникацији са колегама ипак треба задржати професионализам и обзиљност.

Пиво, средњи прст и пољубац су на "црној листи"

На питање који емотикони су најнеприхватљивији у пословној комуникацији, навећи број испитаника је без размишљања рекао да су то кригла пива, средњи прст и пољубац, односно приказ трага кармина. Осим њих, на "црној листи" емотикона нашли су се и патлиџан (који се користи као симбол мушког полног органа), као и бресква (која представља задњицу).

Поред ових потпуно неприхватљивих, на списку непожељних у пословној комуникацији емотикона нашли су се и обрнути смајли, емоџи који слеже раменима, као и онај који намигује и преврће очима. Сви они изазивају у колегама осећај да је по среди пасивна агресија. Погрешним тумачењем, међу колегама се може јавити беспотребна тензија, па се зато они и сматрају непожељним.

Када је ОК користити емотиконе у пословној комуникацији?

Сада када смо се детаљно упознали са емотиконима који су крајње непожељни у пословном свету, можемо се осврнути и на оне који су "на месту", као и на ситуације када су они прикладни. Оно што је важно је да се сви чланови колектива уваже и не наруше ничија осећања или моралне норме. Када је то, у општем случају, у реду комуницирати уз помоћ емотикона у пословном окружењу?

  • када је друга страна већ искористила "емоџи" у току комуникације
  • када је коришћење емотикона део корпоративне културе
  • када је тон комуникације пријатељски и позитиван
image