Магазин

Мислите да вас прислушкују? Маркетари потврдили да слушају наше разговоре ради циљаног оглашавања

Причамо са пријатељима о козметици, спортској опреми или кулинарским зачинима и још у току разговора приметимо да нам на телефону "искачу" рекламе везане управо за наведене теме. Да ли телефон слуша шта смо причали? Изгледа да да, јер нова открића говоре да неке компаније имају могућност да се "укључе" у разговоре корисника како би прикупилe информације, а затим користиле те податке за циљана оглашавања, говори недавно откриће.
Мислите да вас прислушкују? Маркетари потврдили да слушају наше разговоре ради циљаног оглашавања© Andrea Piacquadio/pexels

Многи од нас већ дуго сумњају да телефони и остали уређаји слушају приватне разговоре. Те наше "параноје" се посебно истичу у ситуацијама када, на пример, причамо о шминки, намештају или кухињским апаратима. Тада ћемо често да приметимо на телефону којекаве огласе везане за наш разговор.

Наше сумње ипак имају смисла

Извештај о компанији Кокс Медија Груп (CMG) са седиштем у Атланти, открива да ово предузеће има могућност да искористи разговоре корисника, а затим да их употреби за циљано оглашавање.

У једном тренутку, ова компанија је истицала да може да идентификује "релевентне разговоре путем телефона, телевизора и геџета" користећу вештачку интелигенцију (АИ) како би предузећима омогућила да огласима циљају одређене људе, пише Варајети.

"Истина је. Уређаји вас слушају", написано је, па обрисано на страници сајта Кокс Медија Груп.

Колико год ситуација деловала као епизода научнофантастичне серије "Црно огледало", медији наглашавају да је све ово легално, јер корисници прихватају "игру" преузимањем или ажурирањем апликација.

Телефон активно слуша и прикупља информације

Такође, у посту који је објављен крајем новембра на блогу CMG истакнуто је да "активно слушање", може да "покупи" разговоре са телефона како би локалним оглашивачима обезбедила недељну листу потенцијалних потрошача. Наглашено је да се прикупљају кључне речи релевантне за пословање, а резултат је "ефикасност оглашавања и тајминг подигнут на нови ниво", писало је на сајту, па је обрисано. Сада су доступне архивиране верзије текста, а о свему овоме је извештавала је независна медијска кућа 404 Медија.

Огласила се компанија - жале због забуне 

Кокс Медија Груп у званичном саопштењу тврди да они "не слушају никакве разговоре нити имају приступ било чему осим агрегираних, анонимних и потпуно шифрованих података који се могу користити за постављање огласа". У саопштењу се није конкретно говорило о томе зашто су материјали о активном слушању уклоњени са њене веб странице, али је речено да "жале због било какве забуне и да су посвећени томе да маркетинг буде јасан и транспарентан".

Микрофон на уређају можемо само ми да активирамо, кажу из Гугла и Епла

Поводом ове ситуације, огласио се и представник Гугла:  "Годинама је Андроид спречавао апликације да "прикупљају" звук када се не користе активно, а кад год апликација активира микрофон уређаја, истакне се икона. Када је у питању Андроид 11, као и новије верзије, апликације не могу да приступе микрофону или камери док раде у позадини, чак и ако су корисници дали изричиту дозволу апликацијама да то ураде".

И из "Епла" истичу сличан став: "Ниједна апликација не може приступити микрофону или камери телефона без ваше дозволе". Такође, они наводе да се подаци прикупљени за Сири, гласовног асистента, "не користе за изградњу маркетиншког профила". 

image