Магазин

Хаковали Теслу и пронашли скривени "режим Илона Маска"

Уз помоћ уређаја који кошта око 600 долара немачки студенти успели су да хакују оперативни систем аутомобила марке Тесла Модел 3. Том приликом су пронашли и тајни "режим Илона Маска" - софтверско подешавање које омогућава покретање аутопилота без икаквих препрека.
Хаковали Теслу и пронашли скривени "режим Илона Маска"© Canva / alexandraivankovich

Аутомобили Тесла, који су освојили срца многих корисника због своје аутономије, нашли су се "на удару" студената Берлинског техничког универзитета. Они су, уз помоћ уређаја који кошта око 600 долара, успели да хакују оперативни систем аутомобила и из њега извуку важне информације о возилима и власницима, а посебну пажњу им је привукао "режим Илона Маска" који је био сакривен у кодовима.

Хакери се домогли података о возилу и власницима

У овом експерименталном сајбер-нападу, хакерима је пошло за руком да из оперативног система извуку све критичне информације о возилу и његовом власнику - у њиховим рукама су се нашли подаци о контактима из именика, белешке у личним календарима, али и рутама кретања возила.

Оваква "рањивост" Тесле је изненадила све, па и саме студенте који су учествовали у експерименту. Своје резултате млади научици су поделили на хакерском конгресу Кејос Компјутер Клаб који се одржавао 27. децембра у Хамбургу.

"Сајбер-напад нам је омогућио да извучемо произвољни код и све личне податке из система", похвалили су се успехом хакери.

Тајни "режим Илона Маска"

Осим личних података, хакери су успели да дођу и до кода који је сакривен у позадини, а који омогућава стартовање режима аутопилота без икаквих посебних захтева или препрека. У општем случају, овај режим од возача захтева константну пажњу приликом вожње, односно, да у случају нужде, он буде у приправности да преузме контролу над возилом.

Хаковањем система и активацијом "режима Илона Маска", возило само крузира улицама, али од возача не захтева да буде у приправности и држи руке на волану. Не само да оваква вожња противречи званичним препорукама Тесле, већ је и потенцијално опасна и може изазвати саобраћајне незгоде.

У технолошким круговима су се након овог открића младих немачких научника појавиле претпоставке да је овај посебан режим резервисан за генералног директора компаније Тесла, Илона Маска, као и за клијенте са посебним статусом. Дакле, само за одабране. Званична потврда, а ни деманти, о постојању "режима Илона Маска" од челника компаније још увек није стигла, а да ли ће уопште и стићи, остаје да видимо. Било како било, режим постоји.

image
VV inauguration
banner