Магазин

"ТикТалк": Инфлуенсерски нагласак Ким Кардашијан би могао одредити будућност енглеског језика

Утицај познатих инфлуенсера више се не односи само на свет моде или неге тела и лица. Сада светске звезде и ТикТокери диктирају и начин на који се одређене речи акцентују или изговарају. "ТикТалк", инспирисан старлетом Ким Кардашијан је добар пример овог тренда, а брзина којом се шири указује на то да би он могао умногоме одредити и будућност енглеског језика.
"ТикТалк": Инфлуенсерски нагласак Ким Кардашијан би могао одредити будућност енглеског језика© Canva / alessandrobiascioli

У последњих неколико година читав свет је под утицајем инфлуенсера и познатих естрадних звезда, те није изненађујуће да су многи миленијалци и припадници генерације Зед колективно усвојили њихове пропознатљиве особине.

Ким Кардашијан, Ариана Гранде, Тејлор Свифт и многе друге јавне личности диктирају разне трендове, а тренутно највећу популарност има "ТикТалк", односно такозвани инфлуенсерски нагласак, који је свој назив добио спајањем дела назива платформе са које је потекао (Тик) и енглеске речи која значи разговор (talk).

@kara.world

It leans Kardashian too honestly

♬ original sound - Kara.world

"ТикТалк" је веома препознатљив

Свако ко редовно користи друштвене мреже приметио је да је већина видео снимака монтирана на сличан начин: док се смењују слике или кратки исечци видео-записа, у позадини аутор објашњава оно што се дешава у кадру. Ма колико тематика снимака била другачија, ти "војсовери", односно гласовни записи, сви звуче скоро исто.

Аутори приликом снимања "војсовера" увек говоре прилично уједначено, завршавајући реченицу за нијансу вишим тоном неко у обичном разговору ("апток"), те свака реченица више звучи као питање него констатација. Поред тога, они додају и тихи, шкрипутави звук када изговарају самогласнике, користећи такозвану технику "вокал фрај".

"ТикТалк" може променити енглески језик у будућности

Овај инфлуенсерски нагласак је једнако заступљен и у исечцима из различитих подкаста у којима учествују инфлуенсери који припадају млађим генерацијама. Сви они кажу како су и сами свесни да он звучи неприродно, али да једноставно приликом снимања за ТикТок или неку другу платформу, не могу говорити својим нормалним гласом.

Брзина којом се тренд шири заинтригирала је чак и стручњаке из области лингвистике, који су након детаљног истраживања дошли до закључка да би енглески језик врло вероватно у будућности могао да доживи трансформације. Као и у свему другом, и овде су млади и инфлуенсери, а нарочито жене, ти који диктирају трендове. 

image