Магазин

Електрична или са унутрашњим сагоревањем: Која су возила поузданија

Одабир аутомобила је данас тежи него икада, будући да је избор толико велики да купац више не зна ни шта да посматра као главни параметар. Поузданост би, ипак требало да буде на првом месту. Међутим, јесу ли поузданија електрична или возила са унутрашњим сагоревањем?
Електрична или са унутрашњим сагоревањем: Која су возила поузданија© Canva / Syda Productions

Заговорници еколошки "чистих", електричних аутомобила, наводе како су оваква возила не само најбољи пријатељи Земље, већ и својих власника. Међу њиховим главним аргументима су лакоћа и повољнија цена одржавања у односу на аутомобиле са унутрашњим сагоревањем.

Оваква тврдња звучи логично, имајући у виду да су електрична возила по концепцији знатно мање компликована од класичних утомобила - она немају систем за снабдевање горивом, систем хлађења и делове попут дизни, свећица и филтера.

Лоше вести за љубитеље електричних аутомобила

Међутим, истраживања америчке организације која се бави заштитом интереса потрошача, Конзумер Рипортс, оповргла су ову тврдњу и доказала да су електрични аутомобили заправо драстично мање поуздана од аутомобила која користе фосилна горива.

У годишњем истраживању прикупљени су подаци чак 330.000 власника новијих четвороточкаша старости од једне до 23 године. Резултати нису нимало утешни: електрични аутомобили су имали у просеку 79 одсто више проблема са поузданошћу него возила на бензин или дизел. "Плаг-ин" хибридна возила су се показала још горе - њихови власници су проблеме пријављивали у 146 посто више случајева.

Батерија - "болна тачка" електричних возила

Резултати истраживања сугеришу да су због нових, а и даље недовољно усавршених технологија електрична возила подложнија кваровима. Шта је то најчешће задавало муке власницима? Проблеми са пуњењем батерија, као и њиховим веком трајања, дефинитивно су највише утицали на доживљај поузданости возила у очима власника.

Још један чест проблем јесте и отежано стартовање возила на екстремним хладноћама, будући да се капацитет батерије смањује чак и у мировању када су напољу ниске температуре. Осим тога, власницима је проблем правио мањи домет у вожњи, који зими опада за 20 до 25 посто. Разлог за ово лежи у чињеници да се електрична енергија користи како за кретање аутомобила, тако и за загревање кабине, фарове и друге функционалности.

image