Клима или отворени прозори: Који је начин за расхлађивање аутомобила економичнији
Опште је познато да је клима уређај у колима додатни потрошач који "поједе" и до 10 процената горива више током вожње. Баш због тога велики број возача уместо климатизације бира да ипак отвори прозоре. Међутим, то није увек најисплативије решење.
Отварањем прозора можемо расхладити аутомобил, али - по коју цену
Када је реч о одабиру економичнијег решења за расхлађивање усијаног аутомобила, брзина кретања је пресудни фактор. Магична бројка износи 72 километра на час, показала су истраживања које је спровело Друштво инжењера транспортних индустрија (SAE International). Уколико се крећете брзином која је спорија од ове, отварање прозора заиста јесте далеко исплативије решење, јер губитак аеродинамичности који се дешава у вожњи повећава потрошњу горива тек неколико процената.
Клима је исплативија при већим брзинама
При брзинама већим од 72 километра на час отворени прозори могу постати драстично скупљи начин расхлађивања возила. Због превеликог отпора који се ствара када аутомобилом "сечете" ваздух, ваш четвороточкаш може трошити и до 20 процената више горива како би достигао и задржао непромењену брзину кретања у поређењу са вожњом са затвореним прозорима. Узимајући у обзир да укључена клима повећава потрошњу горива за око 10 посто, ово је чак двоструко више.
Са климом увек треба бити на опрезу
У врелим данима, када температуре достижу 30. подељак и више, укључивање климе јеесте најбржи начин за расхлађивање аутомобила, али и изузетно опасан по здравље, јер се може догодити да организам по изласку из превише расхлађеног аутомобила доживи температурни шок. Зато је јако важно неколико минута пред излазак из возила обавезно искључити климатизацију у "пустити" ваздух у кабину, како би се температура постепено изнивелисала. Осим што ћете олакшати себи излазак напоље, учинићете и добро дело за свог четвороточкаша, јер стручњаци никако не препоручују истовремено гашење аутомобила и климе.