Магазин

Шта најчешће претражујемо када је реч о одржавању аутомобила? Ових 5 ствари највише мучи возаче

Одржавање аутомобила треба схватити врло озбиљно, јер ће занемаривање ситних кварова и проблема кад-тад сачекати и коштати нас много више. Шта је то што нас највише интересује када је реч о одржавању четвороточкаша?
Шта најчешће претражујемо када је реч о одржавању аутомобила? Ових 5 ствари највише мучи возаче© Canva / M_a_y_a

Власници аутомобила се за неке минорне кварове некако увек радије обраћају Гуглу, који увек на све има одговор. Овај бесплатни "дијагностичар" је увек на располагању када је реч о рутинском одржавању које не захтева ангажовање сервисера, па је портал КарМани истражио шта је то што власнике четвороточкаша највише занима.

Какав би требало да буде притисак у гумама

Упит "Какав би требало да буде притисак у гумама" се на Гуглу претражује најмање 36.000 пута годишње, а имајући у виду да је овај параметар уско повезан са безбедношћу у саобраћају, бројке су сасвим разумљиве. Осим тога, притисак у пнеуматицима утиче и на просечну потрошњу горива, што је са тренутним ценама за бензин и дизел возачима веома важно.

Како проверити газни слој гуме

Нешто мање од 21.000 претрага на Гуглу односе се на проверу газног слоја гума, односно са дубином шара. Пнеуматици са ниским газним слојем, које се у народу називају и "ћелавим гумама" су веома опасне за вожњу, будући да је приањање аутомобила драстично смањено. У условима влажног коловоза овакве гуме проузрокују и проклизавање које не само да може довести до материјалне штете, већ и до фаталног исхода.

Како променити брисаче

Чисто ветробранско стакло је веома важно за безбедну вожњу. Чак и минорни проблеми са гумицама брисача могу угрозити вас и друге учеснике у саобраћају, будући да вам као возачу смањују видљивост и прегледност друма. Према Ахрефс статистици, упит "Како променити брисаче шофершајбне" се на Гуглу појављује око 5.500 пута годишње.

Колико често би требало да мењамо уље

Довољан ниво уља је предуслов за несметан рад мотора аутомобила, а у ситуацијама када га нема довољно четвороточкаш једноставно може престати са радом. Уколико се тако нешто деси на отвореном путу, далеко од насељеног места, проблем је још већи. Одговор на питање "Колико често би требало да мењамо уље у мотору" у већини случајева зависи од броја пређених километара или временског интервала, али се сам ниво врло лако може проверити самостално или код сервисера.

Како уклонити огреботине са шофершајбне

Код одржавања аутомобила важи само једно златно правило: проблем треба решавати одмах по уочавању, јер ће касније он постати само већи. Ово се односи на све, па и на ситна, готово безопасна оштећења ветробранског стакла. Упит "Како уклонити огреботине са шофбершајбне" се на Гуглу годишње уноси најмање 1.200 пута, што не изненађује имајући у виду да се нарочито у пролеће, због већег броја каменчича на путу, дешавају оштећења.

image