Магазин

"Не могу више" : Јапански радници унајмљују агенције да дају отказ у њихово име

Услуге агенција које у име радника дају отказ постале су популарне последњих година у Јапану, јер запосленима омогућавају да брзо напусте компаније, а да такав тежак разговор не морају да обављају лично.
"Не могу више" : Јапански радници унајмљују агенције да дају отказ у њихово име© Freepik/freepik

Након завршетка јапанског празника Златне недеље, који се слави почетком маја, све већи број јапанских радника се обраћа приватним агенцијама да би дале отказ у њихово име, а многи то чине чак и након само месец дана рада. Зашто је давање отказа у Јапану толико стресно, да је људима потребна помоћ професионалаца?

Једна од компанија која нуди ову услугу, названа "Момури" (у преводу "превише" или "не могу више") рекла је да углавном имају око 200 клијената месечно, али да се ова бројка подигла на скоро 1.500 у априлу, док је током две недеље маја услуга затражена више од 500 пута, преносијапански лист "Кјодо".

Цене услуга варирају од 20.000 до 50.000 јена (од 120 до 300 евра).

Међу најчешћим разлозима због којих радници дају отказ наводи се да су њихови надређени били непријатни, као и да би запослени добили уговор који важи само на одређено време, а не за стално, иако је би такав био првобитан договор са компанијом током запошљавања. Поред тога, многи запослени истичу узнемиравање или неповољно радно окружење као разлог за давање отказа.

Један корисник услуге је описао да је његов нови шеф радно место представио као "гламурозну корпоративну средину", али је у реалности "било налик диктатури и запослени би били вербално злостављани". Након што је дао отказ, други запослени из исте фирме су га следили.

Представници компанија које нуде ове услуге сматрају да, ако неко ментално и физички пати на свом радном месту, има право брз и безболан растанак преко агенције. Многи се наводно брину реакције надређених, те се опредељују за ово решење.

Највећи број корисника су млађи радници у двадесетим и тридесетим годинама, који укупно чине 60 одсто корисника агенција. Сектор бележи раст последњих година, са више од 100 агенција које нуде такве услуге.

Ситуација је подстакнута недостатком радне снаге услед старења становништва, као и неусклађености у вредностима између млађих радника и компанија које послују "старомодно".

image